Compren productes forans pensant que són irlandesos

Una enquesta realitzada per l’entitat Love Irish Food preguntant a 1.000 llars irlandeses ha revelat que molts consumidors tenen un gran desconeixement sobre el país d’origen d’algunes marques i que, malgrat que n'hi ha que són un referent a l’illa formant part de la vida quotidiana, no són productes autòctons. Així doncs, una gran majoria de gent fa la compra pensant que el producte és irlandès però en realitat no és així.
Casos on la creença popular falla: un 80% pensa que el paquet de sucre Siúcra és irlandès, potser perquè el nom ho és, però el produeix l’empresa alemanya Nordzucker i també s’empaqueta en aquell país; un 77% creu que el te Lyons es produeix a Irlanda però en realitat el produeix Unilever als Països Baixos; finalment, la marca de gelats HB que, contràriament al que pensa un 71% d’irlandesos, es produeix al Regne Unit. Menció especial a la sopa de sobre Erin que, tot i agafar el nom antic de l’illa, no es produeix a Irlanda.
A més d’aquestes dades, Love Irish Food també recomana fer un petit esforç per a esbrinar si un producte és irlandès o no i comprar el que sigui d’aquí. El facturació agregada dels supermercats a Irlanda s’estima en 7.100 milions d’euros anuals i si cada vegada que els consumidors van a comprar canvien dos productes forans per dos de locals s’injectarien uns 300 milions a l’economia productiva irlandesa.
Exemples de canvi: comprar te Barry en lloc de Lyons, sopa Avonmore en lloc de Cully & Scully i mongetes Batchelors en lloc de Heinz. Entre els productes fets a Irlanda hi ha: Cadbury’s Dairy Milk, Twirl, Time Out, Club Orange, Cidona, Club Lemon i el formatge Kilmeaden, entre d’altres.
Fonts: Irish Independent i Irish Examiner