Toyota no podrà dir que fabrica els millors cotxes
L'Autoritat sobre els Estàndards Publicitaris d'Irlanda (ASAI) ha dictaminat que el fabricant de cotxes Toyota no pot utilitzar el lema “Els cotxes més ben fabricats del món” després que s'hagin rebut nombroses queixes dels consumidors que trobaven incompatible aquest lema amb el fet que la casa japonesa hagi hagut de cridar a revisió molts dels seus vehicles per possibles problemes tècnics.
Javelin Advertising, l'agència que gestiona la publicitat de Toyota a Irlanda, ha justificat el lema recordant tots els premis guanyats per la companyia, a banda del valor que li atorguen els consumidors així com el nivell de lleialtat en mercats importants com Alemanya, el Brasil o el Regne Unit.
També ha suggerit a l'ASAI que no es pot comparar un vehicle produït en massa amb un de més “artesanal” a l'estil de Ferrari o Rolls Royce i que els darrers problemes detectats en alguns cotxes no necessàriament són el resultat d'una reducció de la qualitat.
Amb tot, l'ASAI no ha quedat convençuda amb els arguments de Toyota i ha afirmat que a banda de ser difícil de provar, un lema tan superlatiu genera una expectació de qualitat entre els consumidors molt més alta de la que ha mostrat el fabricant nipó durant els darrers anys.
Font: The Journal.ie
URL curta: bit.ly/1XJqWQI