El televisor planta cara a les noves tecnologies

El televisor planta cara a les noves tecnologies Josep Carreras al Late Late Show / Foto: pantalla RTÉ

Segons un estudi de TAM, l'entitat que mesura l'audiència i els hàbits televisius a Irlanda, l'any passat els teleespectadors van augmentar el seu consum televisiu diari en 14 minuts respecte a l'any 2012 fins a les tres hores i 32 minuts.

Els programes amb més èxit van ser el mític i veterà “Late Late Show” del divendres al vespre, el Festival d'Eurovisió i “The Sunday Game Live” (la retransmissió del campionat All-Ireland d'esports gaèlics durant els diumenges d'estiu) però el moment àlgid és el de després de les notícies de les nou del vespre.

Una altra cosa que destaca l'estudi és que els irlandesos continuen essent molt tradicionals malgrat el gran estol de possibilitats a l'hora de mirar la tele. Així doncs, tot i que la majoria té contractat una paquet televisiu com UPC, Sky o Netflix, que permeten de mirar programes a la carta, un 92% mira la tele en directe i un 47% la mira des del sofà acompanyat per la parella, per algun familiar o per algun amic.

També sembla que de moment els nous dispositius electrònics no acaben de consolidar-se per mirar programes televisius i només un 5,5% fa servir un ordinador, un 3% un smart phone i un 1,6% una tauleta. A més, el televisor cada vegada és més gran i si l'any 2011 unes 400.000 llars tenien un televisor de 40 polzades o més l'any 2013 les teles d'aquesta mida ja eren a unes 629.000 llars.

Font: Irish Independent

URL curta: ves.cat/lCS9

 

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt