Galway provarà un centre de mobilitat d'ús compartit

Galway provarà un centre de mobilitat d'ús compartit Inauguració de l'EMobility eHub de Galway / Foto: ATU

La ciutat de Galway ha estat una de les quatre seleccionades a participar en una prova pilot innovadora que cerca de transformar la mobilitat urbana mitjançant l'ús compartit de vehicles elèctrics. Aquest projecte, liderat per l'Atlantic Technological University (ATU) en col·laboració amb el Trinity College de Dublin, ESB i Enterprise Rent-A-Car, ha rebut un finançament de gairebé 850.000 euros provinent d’un fons gestionat per l'Autoritat d'Energia Sostenible d'Irlanda (SEAI). ​

La iniciativa preveu la implementació de quatre centres de mobilitat elèctrica compartida en diverses ciutats, inicialment Galway, Dublin, Sligo i Donegal, que oferiran una infraestructura de càrrega, així com tres classes de vehicles elèctrics per a ús compartit: cotxes, bicicletes i bicicletes de càrrega. L'objectiu principal és avaluar l'adopció que en fa la comunitat local i els patrons d'ús d'aquests centres durant un període de prova de tres anys, amb la finalitat de comprovar el potencial de la mobilitat elèctrica compartida en el marc de la descarbonització del transport a Irlanda. ​

El professor Brian Caulfield, del Centre de Recerca en Transport del Trinity College i impulsor del projecte, ha destacat la importància d'aquesta iniciativa assenyalant que proporcionarà evidències sobre com diferents parts del país amb necessitats i entorns dispars poden adoptar la mobilitat elèctrica compartida. A més, ha subratllat que projectes com aquest són essencials per a assolir l'objectiu de reduir les emissions del sector del transport en un 50% abans del final de la dècada. ​

Per la seva banda, la directora de Recerca i Polítiques de la SEAI, Margie McCarthy, ha expressat el seu entusiasme pel projecte afirmant que contribuirà a comprendre millor les necessitats i els suports requerits a tot el país per a garantir els canvis necessaris a l’hora de reduir les emissions de gasos relacionades amb el transport. ​

Aquesta prova pilot s'alinea amb les polítiques nacionals i regionals que promouen una mobilitat més sostenible i una transició cap a una societat baixa en emissió de carboni. En aquest sentit, el Pla Nacional d'Acció Climàtica d'Irlanda reconeix que el transport representa gairebé una cinquena part de les emissions de gasos hivernacle del país i iniciatives com aquesta són crucials per a assolir els objectius de reducció d'emissions establerts i evitar multes multimilionàries per part de la Unió Europea.

 

Torna a dalt