El radar de Tipperary no deixa cap opció als Fittipaldis

El radar de Tipperary no deixa cap opció als Fittipaldis Un automobilista enxampat anant massa de pressa / Foto: Garda via Twitter

Ahir a les set del matí va engegar oficialment el sistema de radar instal·lat el mes de març de l’any passat en el tram de l’autopista M7 entre les sortides 26, a Nenagh West, i 27, a Birdhill, al comtat de Tipperary, una mesura decidida després que l’anàlisi de dades obtingudes a diversos punts de la xarxa d’autopistes l’any 2017 revelés que quan hi ha un volum de trànsit baix, n’hi ha uns quants -un 41% dels examinats- que ultrapassen el límit de 120 km/h, amb un 31% anant a una velocitat de fins a 135 km/h i un 10% circulant encara més de pressa.

De tota manera, el sistema emprat a l’M7 es diferencia dels radars convencionals en el fet que no es calcula la velocitat en una distància curta -d’uns centenars de metres-, permetent que els automobilistes que en coneguin l’existència frenin una mica abans, just abans del final del tram controlat, sinó que calcula la velocitat mitjana entre les sortides 26 i 27, és a dir, un tram molt llarg, més concretament de catorze quilòmetres.

Així doncs, el vell i gastadíssim truc de frenar uns quants metres abans del radar ja no servirà de res i tot aquell que hagi fet el Fittipaldi amb el peu enganxat a l’accelerador com si s’hagués d’acabar el món durant els quilòmetres anteriors -ultrapassant els 120 km/h de velocitat mitjana- rebrà una multa de vuitanta euros i una penalització de tres punts al carnet.

Aquest sistema ja fa gairebé cinc anys que funciona molt reeixidament al Dublin Tunnel, una infraestructura que abans semblava un Gran Premi de Fórmula 1 i on els casos d’excés de velocitat -amb un límit de 80 km/h- han passat del 55% a l’1%, per la qual cosa, ara fa un any, Transport Infrastructure Ireland (antiga National Roads Authority), la Roads Safety Authority i la Garda van decidir de començar a implementar-lo a la xarxa d’autopistes.

D’altra banda, durant el darrer any el radar de Tipperary ha funcionat com a prova pilot, això sí, amb una senyalització que ha avisat de manera ben visible els automobilistes, fet que ha quedat il·lustrat amb les dades sobre el seu comportament al volant, atès que si abans de la instal·lació del radar i de la senyalització els qui respectaven el límit de velocitat eren un 70%, el grau de compliment ha pujat, tot i que es manté per sota del 90%.

 

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt