La meitat de les Dublin Bikes tindran l’opció híbrida

La meitat de les Dublin Bikes tindran l’opció híbrida Eamon Ryan amb la bateria de les Dublin Bikes / Eamon Ryan (Twitter)

En el marc de la modernització de les Dublin Bikes, el bicing de la capital irlandesa, a partir del trenta de març vinent, la meitat de les bicicletes -800- tindran l’opció híbrida, és a dir, que s’haurà de pedalar, però tant com ara, una millora que agrairan molt els qui basen la seva vida en la llei del mínim esforç o que, acostumats a mirar el Tour de França escarxofats al sofà de casa, no els tempta gens això d’emular els seus ídols pujant el Tormalet o el provençal Ventor en les zones amb més desnivell de la ciutat.

De tota manera, la bateria elèctrica no estarà instal·lada de manera permanent a la bicicleta sinó que s’haurà de dur de casa; en aquest sentit, els usuaris que vulguin gaudir de l’opció híbrida se’ls enviarà una bateria d’ús exclusiu -es pot demanar a partir del vuit de març-, això sí, hauran de pagar seixanta euros addicionals a l’any. La bateria, que té una mida de 17 centímetres i pesa 530 grams, no només serveix per a pedalar menys, sinó que amb una entrada USB, també permet de carregar altres dispositius com el mòbil o l’ordinador.

Ahir, durant la presentació, Eamon Ryan, ministre de Transport, va pronosticar que les Dublin Bikes híbrides encoratjaran més dublinesos a desplaçar-se amb bicicleta per a distàncies mitjanes -la bateria té una autonomia de 8 km- i alhora es reduirà la contaminació i la congestió. Per la seva banda, Anne Graham, directora general de la National Transport Authority, va dir que el reeixit bicing dublinès feia un pas més en l’expansió dels mètodes de transport sostenibles i que l’opció híbrida el faria encara més atractiu.

Dublin Bikes va engegar l’any 2009 i fins ara s’han fet 31.382.890 trajectes; actualment compta amb 1.600 bicicletes repartides entre 117 estacions i 50.983 subscriptors que, segons les dades d’aquest any, pedalen durant una mitjana de setze minuts; pel que fa al cost, tenint en compte que bona part dels trajectes són de curta distància, el 93% són de franc, és a dir, que duren menys de mitja hora.

 

Torna a dalt