Shannon i Airbus: a la tempesta Lorenzo, bona cara

Shannon i Airbus: a la tempesta Lorenzo, bona cara L'Airbus A330-800 NEO a Shannon / Foto: Shannon Airport via FB

D’ençà de principi de setmana, quan ja s’albirava que l’huracà Lorenzo remuntaria l’Atlàntic i arribaria a Irlanda reconvertit en només una forta tempesta, tant les companyies aèries com els aeroports van començar a dissenyar plans de contingència per tal d’evitar o minimitzar el seu impacte, amb cancel·lacions, canvi d’horaris o de rutes, però n’hi va haver uns que no van amagar-se i van anar a trobar-lo.

Qui? Els d’Airbus, que van voler aprofitar aquesta immillorable ocasió per a fer proves amb el seu flamant nou model, l’A330-800 NEO -NEO no és per ser nou sinó que són les sigles “new engine option” [nova opció de motor]-. Evidentment, com ja deia la previsió meteorològica, en la seva aventura van trobar-se amb un fort vent lateral i pluja, unes condicions extremes que són ideals per a superar el rigorós procés de certificació que les autoritats de seguretat aèria exigeixen a qualsevol nou model d’avió.

L’aparell, amb matrícula F-WWTO i pintat amb els colors blanc, blau cel i blau marí de la casa Airbus, va venir de les instal·lacions que el fabricant europeu té a Tolosa de Llenguadoc i és el mateix que va fer el primer vol de prova d’aquest model el novembre de l’any passat, quan va sobrevolar el cel de la ciutat occitana i rodalia. ↓ Vídeo a sota ↓

Tornant a Shannon, l’A330-800 NEO va aprofitar que bona part de les companyies aèries havien reduït al mínim la seva activitat per a fer aterratges amb vent lateral o intents d’aterratge -alguns avortats expressament- a la pista de l’aeroport que, amb els seus 3.199 metres de longitud, és la més llarga d’Irlanda i que en cas de problemes, dóna molt de marge de maniobra als pilots de qualsevol model d’avió.

Per al director d’Operacions de l’aeroport, Niall Maloney, la seguretat dels passatgers és la seva prioritat més alta i és per això que estan molt contents que Shannon hagi facilitat aquest exercici que, d’altra banda, no és la primera vegada que passa; de fet, des que es va construir el Concorde, tots els nous models d’Airbus han tingut l’aeroport del comtat de Clare com a escenari de proves per a vent lateral, un fenomen que, segons Maloney, és normalment un problema però que per a Shannon i Airbus s’ha convertit en una oportunitat.

Font: Irish Examiner

Foto original

 

Media

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt