Els problemes tècnics als bancs, cada cop més freqüents
L’estiu del 2012 Ulster Bank es va veure involucrat en una sèrie de problemes tècnics que van deixar bona part de la seva operativa fora de servei de manera intermitent durant unes quantes setmanes, sobretot amb relació a moviments als comptes bancaris de la clientela com transferències, pagaments per domiciliació bancària, retirada de diners als caixers o consulta del compte via internet.
Les molèsties ocasionades per aquell incident van obrir un debat sobre la seguretat dels bancs, amb moltes veus denunciant que les entitats havien retallat massa els costos en aquest camp, bé reduint personal o bé externalitzant el servei, i que aquell problema n’era una conseqüència directa.
Des de llavors i tot i les milionàries multes imposades pel Banc Central, les incidències s’han anat repetint de manera regular i han afectat la majoria d’entitats bancàries, fet que ha generat encara més alarma social sobre la seguretat al sector, amb l’agreujant que la ciberdelinqüència cada vegada fa servir eines més sofisticades.
El darrer cas ha estat Bank of Ireland, l’únic dels grans bancs irlandesos que no va ser nacionalitzat quan va esclatar la bombolla l’any 2008, que dimarts passat, arran d’un problema tècnic, va carregar doblement els comptes dels clients d’altres entitats bancàries que feien servir els seus caixers, és a dir, que qui treia cent euros se li apuntava un càrrec de dos-cents, malgrat que per la ranura del caixer només sortien cent euros.
De tota manera, davant de les airades queixes dels afectats i amb les xarxes socials essent la via més emprada a l’hora de mostrar la indignació, oimés els que essent final de mes tenien un saldo baix i s’havien quedat sense diners, Bank of Ireland va esmenar l’error i va demanar disculpes per les molèsties ocasionades, assegurant que farien les correccions oportunes tan aviat com es pogués.