L’autobús sense conductor EZ10 s'estrena a Dublin

L’autobús sense conductor EZ10 s'estrena a Dublin L'EZ10 durant la prova pilot a Dublin / Foto: Liffey

Aquest divendres i dissabte passats, en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat, la riba nord del Liffey entre el Centre de Convencions i la sala de concerts Three Arena ha estat l'escenari d'una prova pilot del vehicle EZ10, un autobús sense conductor produït per l'empresa EasyMile que podria dominar el futur del transport públic, tot i que per ara, a l'espera de més avenços tecnològics en el camp de la seguretat, es preveu que aquesta classe de vehicle només es comenci a popularitzar en llocs amb un baix volum de trànsit com campus universitaris, hospitals, ports i aeroports.

↓ GALERIA DE FOTOS a sota ↓

En el cas de la capital irlandesa, sobretot al congestionat centre de la ciutat on ja hi ha restriccions per als vehicles privats i s'ha hagut de desviar línies d'autobús per a encabir-hi el Luas Cross City, les coses haurien de canviar radicalment si es vol veure circular l'EZ10 per la zona; a més, també s'hauria d'esmenar la legislació actual, que no permet la circulació de vehicles autònoms en vies públiques.

Amb tot, la prova pilot de Dublin va generar força expectació i l'EZ10, que pot assolir una velocitat màxima de 25 km/h i on hi poden viatjar fins a 15 persones, anava ple a la majoria de trajectes, que es feien per un traçat d'un quilòmetre de longitud separat del trànsit i senyalitzat amb cons; a les interseccions on hi havia gent travessant també s'hi va posar personal de seguretat abillat amb l'habitual armilla de color festuc cridaner.

A banda del trajecte, els enginyers d'EasyMile desplaçats a Dublin des de Tolosa de Llenguadoc oferien informació sobre els aspectes més tècnics del vehicle, sobretot la tecnologia de radars que li permet d'interaccionar amb els altres usuaris de la via, detectant obstacles com cotxes, mobiliari urbà i persones, així com de seguir el recorregut programat. Al final de l'explicació, mig de broma, es deia que si algú hi estava interessat, l'EZ10 tenia un preu de venda de 250.000 euros. 

Torna a dalt