Mountjoy Square sense bus després de les set del vespre

D’ençà del proppassat dissabte dinou d’abril, després de les set del vespre, les línies de Dublin Bus 7, 7a i 13 no comencen a Mountjoy Square arran d’un incident que va tenir lloc el vespre anterior -divendres-, quan un individu armat amb el que semblava una pistola, va amenaçar el conductor d’un autobús de la línia 13 dient-li que li volaria el cap, tot i que, afortunadament, va anar-se’n sense més ni més. El conductor, que en aquell moment estava sol, va aconseguir mantenir la calma i va alertar la Garda, que va arribar ràpidament al lloc dels fets.
Òbviament, l’incident ha causat una forta preocupació, no només al personal de Dublin Bus, sinó també als passatgers, i la primera conseqüència ha estat una modificació de l’inici del recorregut de les tres línies després de les set del vespre; en aquest sentit, mentre es duguin a terme les investigacions pertinents, les línies 7 i 7a començaran a O’Connell Street i la 13 ho farà a Parnell Square East, fet que obligarà a caminar uns deu minuts als passatgers que agafaven l’autobús a la primera parada, a Mountjoy Square.
Dublin Bus han expressat la seva preocupació per la seguretat dels seus treballadors i passatgers i col·labora estretament amb la Garda en la investigació de l'incident, a banda d’oferir suport psicològic al conductor afectat.
Curiosament, no fa gaire que la línia 13 engega a Mountjoy Square i és que va canviar el recorregut recentment en el marc del projecte BusConnects; fins al gener anava de Ballymun fins a Grange Castle, però ara només arriba fins a aquesta icònica plaça georgiana de la north inner city dublinesa, més concretament a la cantonada sud-est; per contra, les línies 7 i 7a inicien el recorregut a la banda nord de la plaça.
Aquest incident ha passat enmig del debat que de fa temps sospesa la possibilitat de crear una policia específica per al transport públic puix que el nombre d’incidents ha augmentat notablement durant els darrers anys, amb moltes veus demanant l’aplicació de mesures preventives i protocols d'actuació eficaços, que garanteixin la seguretat i protegeixin tant els treballadors com els usuaris del servei.
D’altra banda, aquesta no és la primera vegada que Dublin Bus modifica el recorregut d’una línia, tot i que, en aquest cas, la novetat és que és una zona molt cèntrica; habitualment, les modificacions anteriors han estat en zones allunyades del centre, sobretot en barris on viuen joves que miren de combatre l’avorriment acarnissant-se amb els autobusos, essent el llançament de pedres contra el vidre o molestar altres passatgers les bretolades més habituals.