Iarnród Éireann anuncia que torna a l'horari d'abans
El passat vint-i-sis d’agost va començar el nou horari d’Iarnród Éireann per a la zona del Gran Dublin amb l’objectiu de permetre una freqüència més alta de trens Intercity, incloent un tren per hora entre Dublin i Belfast, una connexió que, d’altra banda, ha reflectit perfectament la tensió política entre el Nord i el Sud perquè no ha acabat mai de consolidar-se tot i unir les dues ciutats més importants d’Irlanda.
Tornant al canvi d’horari de fa un mes i mig, ben aviat va quedar palès que la cosa no rutllava gaire, sobretot al DART, el tren de rodalia dublinès, amb andanes i vagons plens a vessar durant l’hora punta així com retards generalitzats arran de l’efecte acordió generat pels combois aturats a les estacions; l’afectació ha estat més alta a la meitat nord de la línia, que és per on passen els trens provinents de Belfast. El resultat ha estat que el nivell de puntualitat s’ha deteriorat: ara, menys d’un 80% dels trens arriba puntual.
Al cap de dues setmanes la companyia ferroviària va mirar d’arreglar-ho amb alguna petita modificació que, malauradament, no va solucionar el problema. Així doncs, Iarnród Éireann ha reconegut que va errar a l’hora de confeccionar el nou horari, ha demanat disculpes als soferts usuaris per l’enorme disrupció i ha informat que a partir del catorze d’octubre, l’horari tornarà a ser el que hi havia abans del vint-i-sis d’agost, amb alguns petits canvis.
En declaracions a la televisió pública RTÉ, Barry Kenny, cap de Comunicació Corporativa de la companyia ferroviària, ha dit que tornar a l’horari antic donarà fiabilitat i predictibilitat als usuaris, alguns dels quals, durant les darreres setmanes, han arribat més d’un dia tard a la feina o a classe.
Per la seva banda, Mark Gleeson, de l’Associació Irlandesa d’Usuaris de Tren, assegura que la disrupció vista durant les darreres setmanes ha estat la més important en tots els seus anys de commuter i alerta que tornar a l’horari antic podria fer millorar la situació, tot i que creu que, durant l’hora punta, sobretot al matí, els combois continuaran anant plens a vessar.
En aquest sentit, Gleeson afirma que el nombre d’usuaris augmenta, tant a rodalies com a mitjana distància, fruit del retorn dels treballadors a l’oficina o als centres d’ensenyament, fet que posa el sistema ferroviari sota una forta pressió. A més, la previsió és que aquest any s’arribi a la xifra rècord de cinquanta-un milions de passatgers anuals.
Font addicional: RTÉ
To address ongoing punctuality issues, a revised timetable will be introduced from Monday 14th October.
— Iarnród Éireann (@IrishRail) October 3, 2024
This will include a restoration of pre-26th August morning timetable pattern on all routes to/from Connolly, with some minor time changes.
More info: https://t.co/RJ1WZhaW6X