Dublin convida les companyies aèries a anar a Cork

Dublin convida les companyies aèries a anar a Cork Passarel·la a la Terminal 2 de l'aeroport de Dublin / Foto: Liffey

Segons la legislació vigent, l’aeroport de Dublin té un límit anual de trenta-dos milions de passatgers, un topall molt difícil de complir arran del retorn a la normalitat després de la pandèmia, en què els viatges a ultramar han tornat amb força, com ho prova el fet que durant l’any passat 31.908.471 usuaris van passar per les instal·lacions de Collinstown, res a veure amb els 7.267.240 del 2020, quan durant bona part de l'any hi havia tota mena de restriccions i només era permès de volar en casos molt concrets.

Així doncs, la daa -Dublin Airport Authority, l’ens que gestiona els aeroports de Dublin i de Cork- ha hagut de començar a implementar una sèrie de mesures que permetin d’acomodar totes les operacions aèries sol·licitades sense que això suposi superar el límit de passatgers a l’aeroport de Dublin.

I una d’aquestes mesures és rebaixar les taxes aeroportuàries a Cork a fi d’encoratjar les companyies aèries a volar a aquesta ciutat, atès que l’aeroport, tot i haver incrementat el nombre de passatgers -2.801.900 el 2023-, encara pot encabir moltes més operacions. De fet, això és el que ja fa temps que demanen els polítics i residents a l’àrea d’influència de Cork i de Shannon, que veuen que gairebé tot s’ho emporta Dublin.

D’altra banda, que l’aeroport de Dublin ja està al límit de la seva capacitat es veu durant els caps de setmana llargs -els bank holiday weekends- o en èpoques d’inici i fi de vacances, quan totes les places d’aparcament estan exhaurides i els responsables de l’aeroport han d’advertir els passatgers de cercar una alternativa al cotxe.

Una altra mesura és la reducció de drets d’aterratge i enlairament -slots- atorgats a les companyies aèries per a la temporada hivernal -d’octubre a març-, que en solen sol·licitar més per si de cas. Fins i tot, hi ha companyies, com la britànica Jet2, especialitzada en destinacions de sol i de neu, a qui no n’han atorgat cap, per la qual cosa no podrà operar de Dublin. Pel que fa a Aer Lingus i Ryanair, les dues companyies principals de l’aeroport, han rebut el vistiplau d’un 85% de les seves sol·licituds.

Torna a dalt