Brega pel pla de trànsit a un mes de la implementació
A principi d’agost hauria de començar la implementació del Pla de Transport per al Centre de Dublin, un projecte molt ambiciós que pretén de foragitar el cotxe privat del rovell de l’ou de la capital irlandesa, tot i que amb una estratègia diferent a la d’altres llocs, com Londres, on els vehicles que entren a la zona més cèntrica han de pagar un peatge o taxa de congestió, o ciutats que prohibeixen totalment el trànsit en una zona molt àmplia.
Tanmateix, sembla que a darrera hora, gairebé al temps de descompte, han aparegut algunes veus, com la d’Emer Higgins, diputada del Fine Gael, que demanen de posposar-ho, adduint que hi ha molta confusió entre els comerciants i els negocis del centre atès que, segons Higgins, no se n’ha informat de manera clara; la proposta ha rebut el suport de James Geoghegan, el nou batlle de Dublin, també del Fine Gael.
Per contra, són d’un altre parer els detractors del cotxe privat, sobretot els Verds, que de la mà de la diputada Neasa Hourigan han demanat la implementació immediata de les restriccions de trànsit, recordant que hi va haver un període de consulta pública i que era llavors quan s’hi havia de presentar objeccions, acusant Higgins i Geoghegan de defensar els interessos de lobbies privats, com el dels aparcaments que, òbviament, és un dels més afectats per la reducció del nombre de cotxes que puguin arribar al centre.
En aquest sentit, els automobilistes podran arribar a gairebé tot arreu, però se’ls dificultarà la mobilitat posant obstacles infranquejables en alguns punts estratègics que obligaran a fer molta volta, fins al punt que, probablement, a gairebé tots els sortirà a compte cercar una ruta alternativa que eviti el centre de la ciutat i és que, segons dades del Comú de Dublin, dos de cada tres cotxes que circulen pel centre només hi són de pas i no com a destinació final.
Els obstacles seran en forma de places cíviques -a College Green, a Lincoln Place i davant de la Custom House- o de prohibició de pas -a Aston Quay, Bachelors Walk, Parliament Street i Westland Row. D’altra banda, en el cas de College Green, ja fa més d’un any que no hi poden circular vehicles privats en cap moment del dia, una mesura coneguda com a College Gate, que només permet el pas de transport públic -autobusos i tramvia-, taxis i bicicletes.