La Guinness 0,0 confirma un canvi cultural als pubs

La Guinness 0,0 confirma un canvi cultural als pubs Promoció de la Guinness 0,0 / Foto: Liffey

Fa anys, les diverses temptatives de la Guinness de comercialitzar una cervesa sense alcohol no van reeixir després de topar amb una cultura que no entenia un producte d’aquestes característiques, sobretot d’aquesta marca concreta, i és que qui anava a un pub era per a beure alguna cosa amb alcohol, altrament, seria millor de quedar-se a casa.

De tota manera, l’augment de la conscienciació dels problemes derivats del consum excessiu d’alcohol han generat un exèrcit d’abstemis que ja no s’amaguen i que quan van al pub no tenen cap problema a l’hora de demanar una cervesa 0,0, als qui s’hi afegeixen els que potser preferirien la Guinness de tota la vida, però que han de conduir i no volen ser enxampats per una legislació cada vegada més restrictiva.

Això ho confirmen les dades de Diageo, el grup propietari de la Guinness, que reporten un augment del 50% de la seva cervesa sense alcohol durant el darrer any. Una altra cosa a destacar és que el sabor de la 0,0 ha millorat força i és que les primeres llaunes de cervesa comercialitzades el 2020 tenien gust a Guinness aigualida, fins al punt que molts dels que la tastaven asseguraven que aquell beuratge era imbevible.

Segons diuen alguns entesos del sector, durant els darrers anys hi ha hagut un canvi generacional i els joves d’avui ja no beuen tant com els joves de fa uns anys, que aprofitaven qualsevol ocasió o excusa per a fer unes quantes cerveses i en què emborratxar-se era vist amb normalitat, com un acte social més.

La 0,0 també ha anat molt bé a la Guinness per a esquivar la prohibició de publicitat de begudes alcohòliques, com és el cas del Sis Nacions, en què quan va entrar el vigor la nova legislació, a la publicitat estàtica del camp només van haver d’afegir 0,0 al costat del nom, la resta de coses eren igual, de color negre i blanc, com la cervesa i l’escuma de la Guinness.

D’altra banda, per ara, no ha obert cap bar lliure d’alcohol, com el Virgin Mary, a Capel Street, que va obrir el maig del 2019, però que va abaixar la persiana fa un any, més víctima de la pandèmia i dels confinaments que no pas de la manca de clientela; amb tot, han mantingut el concepte en format mòbil, oferint el mateix servei en esdeveniments com festes d’empresa o fires de mostres.

Font addicional: Newstalk

Torna a dalt