Dublin foragitarà el cotxe muntant una cursa d'obstacles

Dublin foragitarà el cotxe muntant una cursa d'obstacles El College Gate, a College Green (Dublin 2) / Foto: Liffey

Ahir al vespre, Eamon Ryan, ministre de Transport i líder dels Verds, va presentar als consellers municipals de la capital el Pla de Transport per al Centre de Dublin, un projecte molt ambiciós que pretén de foragitar el cotxe privat del rovell de l’ou de la ciutat. De tota manera, l’estratègia serà diferent a la d’altres llocs, com Londres, on els vehicles que entren a la zona més cèntrica han de pagar un peatge o taxa de congestió, o ciutats que prohibeixen totalment el trànsit en una zona molt àmplia.

En aquest sentit, en el cas de Dublin, a partir de l’agost vinent, els automobilistes podran arribar a gairebé tot arreu, però se’ls dificultarà de valent la mobilitat posant obstacles infranquejables en alguns punts estratègics que obligaran a fer molta volta, fins al punt que, probablement, a gairebé tots els sortirà a compte cercar una ruta alternativa que eviti el centre de la ciutat i és que, segons dades del Comú de Dublin, dos de cada tres cotxes que circulen pel centre només hi són de pas i no com a destinació final.

Els obstacles seran en forma de places cíviques -a College Green, a Lincoln Place i davant de la Custom House- o de prohibició de pas -a Aston Quay, Bachelors Walk, Parliament Street i Westland Row. I aprofitant la reducció del trànsit s’ampliarà la xarxa de carrils bici, que seran de dos sentits, fent d’aquest mitjà de transport, juntament amb l’anar a peu, un dels més utilitzats a l’hora de desplaçar-se pel centre.

D’altra banda, de fa temps, Dublin ja coneix un punt on s’ha prohibit el trànsit privat: College Green, amb el sistema conegut com a College Gate, que ha anat implementant-se de manera esglaonada durant els darrers anys: primer hi podia passar tothom, després es va prohibir la circulació de cotxes privats en hora punta, més tard de set del matí a set del vespre i finalment va arribar la prohibició durant les vint-i-quatre hores del dia, només permetent el pas de transport públic, de taxis i de serveis d’emergència.

De fet, la plaça cívica de College Green fa temps que està projectada i ja hi ha hagut diverses temptatives de tirar-la endavant, però entre la manca de valentia política i les reticències dels reguladors urbanístics per l’impacte draconià que podria tenir sobre aquest punt neuràlgic per a la mobilitat al centre, la seva materialització ha anat posposant-se. Amb tot, l’agenda verda, o més aviat onada, ha entrat amb força, tant en la política urbanística com en la conscienciació dels ciutadans, i sembla que ja no té aturador.

 

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt