Crida d'Irish Rail a no fer l'eixelebrat als passos a nivell

Crida d'Irish Rail a no fer l'eixelebrat als passos a nivell Pas a nivell de Sydney Parade, Dublin 4 / Foto: Liffey

És un clàssic de cada any: la crida d’Iarnród Éireann de parar atenció quan hom creua un pas a nivell i és que de principi d’any fins ara hi ha hagut setanta-un incidents, trenta dels quals han acabat en danys o ferides per a la persona implicada, que és d’una àmplia gamma perquè hi ha vianants, ciclistes o gent amb patinet. De tota manera, l’incident més habitual és el d’un vehicle xocant contra la barrera, amb l’agreujant que n’hi ha que quan la veuen baixar, encara acceleren més i l’impacte és més fort.

La crida d’enguany s’ha fet en el marc de la Setmana Europea de la Seguretat i ha anat acompanyada de la instal·lació de punts informatius de manera conjunta amb la Garda i la Road Safety Authority en tres passos a nivell cada matí on, durant una hora i mitja, s’ha mirat de conscienciar els usuaris del perill que suposa comportar-se com un autèntic eixelebrat o no parar prou atenció a l’hora de travessar la via.

D’altra banda, també s’ha fet una classificació de passos a nivell amb més incidents en què, òbviament, destaquen els del Dublin més urbà i és que hi ha un risc molt més alt arran de la combinació entre alt volum de trànsit i alta freqüència de pas de trens, sobretot en hora punta, és a dir, res a veure amb la Irlanda rural, on als passos a nivell passa un cotxe molt de tant en tant i és força difícil que coincideixi amb un tren. La classificació l’encapçala Sutton, al nord de Dublin, amb 13 incidents, Serpentine (8), Sydney Parade (8), Lansdowne Road (7), Bray (6), Sandymount (5) i Merrion (4).

I per si algú dubtava de la paraula d’Iarnród Éireann, la companyia ferroviària ha publicat un vídeo amb alguns dels incidents que il·lustren perfectament el problema, sobretot els dels que sembla que tenen molta pressa, però que acaben arribant tard i fent arribar tard els qui pateixen la disrupció del servei en cas d’incident.

 

Torna a dalt