El Comú vol foragitar dos de cada tres cotxes del centre
El Comú de Dublin ha presentat un pla de transport que, en cas de tirar endavant, foragitaria dos de cada tres cotxes de l’inner city, és a dir, la zona de la ciutat entre els canals, incrementant l’espai per a vianants, transport públic i ciclistes i fent la guitza a tots aquells que volguessin desplaçar-se pel centre amb el seu cotxe. En aquest sentit, l’inner city seria una zona de trànsit baix amb nombrosos carrers sent d’ús exclusiu per a vianants.
Una de les bases d’aquest pla és un estudi que revela que sis de cada deu cotxes que passen pel centre van de perifèria a perifèria, per la qual cosa, en el futur se’ls vol obligar a anar per una altra banda a fi de deixar espai als usuaris que sí que van al centre, principalment vianants, ciclistes o passatgers del transport públic.
Entre les vies principals afectades pels canvis hi hauria els Quays, és a dir, els molls a banda i banda del Liffey, per on no es permetria la circulació de vehicles privats i fins i tot, davant de la Custom House, s’hi construiria una plaça; també a vies importants com Parliament Street -que ja el tanquen alguns caps de setmana d’estiu-, Dame Street -inclosa la part de College Green fora del College Gate- i George Street. A l’espai pres als cotxes s’hi farien carrils bici, s’ampliarien voreres i s’hi plantarien arbres. Pel que fa als aparcaments de diverses plantes que hi ha al centre, el projecte té previst de canviar-los-en l’ús.
Fins ara, la conversió d’alguns carrers cap a un ús exclusiu per a vianants ha estat un experiment força reeixit, com ho demostra el cas de Capel Street (vídeo Liffey TV), un carrer amb una àmplia varietat d'establiments, on a partir de final de maig de l’any passat es va foragitar el trànsit privat i on ha augmentat l’afluència de gent, malgrat que en un primer moment la decisió del Comú havia aixecat recel entre els comerciants, que creien que part de la clientela deixaria d’anar-hi en cas que no pogués aparcar el cotxe a prop.
El període de consulta, en què tothom pot dir la seva, finalitzarà el primer de desembre i s’espera que el nou centre de Dublin lliure de cotxes sigui una realitat cap a l’any 2028, tot i que en l'enrevessat sistema de permisos urbanístics a Irlanda, aquestes coses acostumen a anar una mica lentes i els terminis acaben allargant-se de mala manera.
Podeu trobar més informació AQUÍ