El Comú vol foragitar dos de cada tres cotxes del centre

El Comú vol foragitar dos de cada tres cotxes del centre El futur carril bici de Gardiner Street, Dublin 1/ Foto: DCC

El Comú de Dublin ha presentat un pla de transport que, en cas de tirar endavant, foragitaria dos de cada tres cotxes de l’inner city, és a dir, la zona de la ciutat entre els canals, incrementant l’espai per a vianants, transport públic i ciclistes i fent la guitza a tots aquells que volguessin desplaçar-se pel centre amb el seu cotxe. En aquest sentit, l’inner city seria una zona de trànsit baix amb nombrosos carrers sent d’ús exclusiu per a vianants.

Una de les bases d’aquest pla és un estudi que revela que sis de cada deu cotxes que passen pel centre van de perifèria a perifèria, per la qual cosa, en el futur se’ls vol obligar a anar per una altra banda a fi de deixar espai als usuaris que sí que van al centre, principalment vianants, ciclistes o passatgers del transport públic.

Entre les vies principals afectades pels canvis hi hauria els Quays, és a dir, els molls a banda i banda del Liffey, per on no es permetria la circulació de vehicles privats i fins i tot, davant de la Custom House, s’hi construiria una plaça; també a vies importants com Parliament Street -que ja el tanquen alguns caps de setmana d’estiu-, Dame Street -inclosa la part de College Green fora del College Gate- i George Street. A l’espai pres als cotxes s’hi farien carrils bici, s’ampliarien voreres i s’hi plantarien arbres. Pel que fa als aparcaments de diverses plantes que hi ha al centre, el projecte té previst de canviar-los-en l’ús.

Fins ara, la conversió d’alguns carrers cap a un ús exclusiu per a vianants ha estat un experiment força reeixit, com ho demostra el cas de Capel Street (vídeo Liffey TV), un carrer amb una àmplia varietat d'establiments, on a partir de final de maig de l’any passat es va foragitar el trànsit privat i on ha augmentat l’afluència de gent, malgrat que en un primer moment la decisió del Comú havia aixecat recel entre els comerciants, que creien que part de la clientela deixaria d’anar-hi en cas que no pogués aparcar el cotxe a prop.

El període de consulta, en què tothom pot dir la seva, finalitzarà el primer de desembre i s’espera que el nou centre de Dublin lliure de cotxes sigui una realitat cap a l’any 2028, tot i que en l'enrevessat sistema de permisos urbanístics a Irlanda, aquestes coses acostumen a anar una mica lentes i els terminis acaben allargant-se de mala manera.

Podeu trobar més informació AQUÍ

Torna a dalt