Per Sant Patrici, 50.000 pintes de Guinness 0.0 de franc
Antany, el dia de Sant Patrici, disset de març, era un dels pocs dies del calendari -juntament amb Nadal i Divendres de Pasqua- en què imperava la llei seca, però després d’un temps d’haver-se aixecat la prohibició de servir i vendre alcohol, es va passar a l’altre extrem i la festivitat del Sant Patró va esdevenir, amb diferència, el dia més alcoholitzat de l’any. Amb tot, les escenes que es viuen als hospitals a partir del vespre amb tots els que s’han passat de frenada amb la beguda han fet que la indústria hagi començat a posar fil a l’agulla per a revertir aquesta imatge tan negativa de la festivitat.
I una de les empreses cerveseres amb més empenta en aquest camp és Diageo, productora de la icònica Guinness, que durant el llarg cap de setmana de Sant Patrici, del dijous setze fins al diumenge dinou, servirà, de franc, 50.000 pintes de la seva black stuff, això sí, de la 0.0, és a dir, sense alcohol. La iniciativa, que té com a lema Fes de Sant Patrici una data inoblidable, vol convidar a la moderació en el consum d’alcohol i així fer que tothom pugui recordar aquesta data tan assenyalada, puix que cada any hi ha molts revellers que l’endemà tenen llacunes a la memòria i no recorden absolutament res.
Qui vulgui una pinta de Guinness 0.0 de franc haurà de descarregar-se un codi a l’aplicació mòbil AnyExcuse o escanejar un codi QR que hi ha en alguns plafons publicitaris (foto superior), que després haurà de mostrar en qualsevol dels tres-cents pubs participants, alguns dels quals, com el dublinès O’Donoghue’s de Merrion Row, l’O’Connell’s d’Eyre Square, a Galway, o l’O’Sullivan’s de Cork, han modificat lleugerament el seu rètol exterior afegint un 0. davant de l’O’, per la qual cosa, per exemple, l’O’Donoghue’s es llegeix 0.O’Donoghue’s.
El rètol 0.0 de l'O'Donoghue's / Foto: Liffey
Així doncs, sembla que Diageo aposta fort per la seva 0.0, que ha promocionat molt durant els darrers anys, però que sembla que, per ara, no acaba d’engegar; de fet, amb això de la cervesa sense alcohol Guinness ja ho havia provat abans, però no se’n va sortir. Tanmateix, ara, amb una conscienciació més forta pels problemes derivats del consum abusiu d’alcohol, la 0.0 li permet d’esquivar les creixents restriccions per a fer publicitat de begudes alcohòliques que les autoritats sanitàries han començat a imposar en algunes situacions, com el patrocini esportiu, on els murris de la Guinness continuen anunciant-se sense cap mena de problema només afegint un 0.0 al costat del seu nom.