La xifra de commuters, a tocar del nivell prepandèmic

La xifra de commuters, a tocar del nivell prepandèmic Transport públic a College Green, Dublin 2 / Foto: Liffey

Tot i la consolidació del model de treball híbrid, que combina casa i oficina, el nombre de passatgers al transport públic gairebé ha assolit el nivell d’abans de la pandèmia i en algun cas, fins i tot, l’ha ultrapassat. Així ho ha revelat la National Transport Authority (NTA) durant la presentació dels números provisionals per al 2022, un any que hom podria definir, clarament, com el del retorn a la normalitat.

En total, l’any passat els operadors públics Dublin Bus, Bus Éireann, Iarnród Éireann, el Luas, Go-Ahead Ireland i Local Link -el servei d’autobús rural-, van acumular 249 milions d’usuaris, 43 milions menys que el 2019, que va ser el darrer any sense incidències extraordinàries; tanmateix, les dades comparatives del mes de novembre, que és el darrer mes per al qual hi ha dades finals, il·lustren un retorn a xifres prepandèmiques.

Pel que fa a les dades detallades per mitjà de transport, el novembre passat el nombre global de passatgers de tots els operadors només va ser de mig milió menys que durant el 2019, passant de 24,5 a 24 milions, fet que suposa assolir un nivell del 98% respecte a fa tres anys. La companyia que ha millorat més ha estat Bus Éireann, el servei de bus interurbà i urbà fora de Dublin, que va passar de 3,3 a 3,5 milions, és a dir, un 6% més.

La resta d’operadors no van arribar a assolir els nivells prepandèmics, però s’hi van acostar i si es manté la tendència actual, molt probablement el 2023 podria ser un any de rècord. Les xifres: Dublin Bus va passar d’11,56 a 11,54 milions -20.000 passatgers menys-, Go-Ahead de 12,9 a 12,7 -200.000 menys-, el Luas va igualar la xifra de fa tres anys, amb 4,1 milions d’usuaris, i finalment, Iarnród Éireann, que sembla que té una recuperació una mica més lenta -ara és al 85% de les xifres del 2019-, passant dels 4 als 3,4 milions.

Segons Anne Graham, directora general de l’NTA, aquestes xifres demostren la bona feina feta per les companyies de transport públic, que durant la pandèmia van mantenir un servei que fregava la normalitat, i la confiança que els tenen els usuaris, puix que les dades revelen que, malgrat els confinaments i les restriccions de mobilitat, els commuters hi han mantingut un vincle; a més, s’ha detectat un petit canvi en la pauta d'ús, amb una reducció dels trajectes durant l’hora punta i un augment durant l’hora vall, fet que millora l’experiència dels passatgers perquè ara ja no van tan enllaunats.

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt