Parliament St podria ser una zona lliure de trànsit privat

Parliament St podria ser una zona lliure de trànsit privat Capel Street sense cotxes / Foto: Liffey

Després del reeixit experiment dut a terme a Capel Street, que el magazín Time Out diu que és el 22è més cool del món i que d’ençà del passat mes de maig és d’ús exclusiu per a vianants, llevat del darrer tram, el més proper al Liffey, sembla que ara podria ser el torn de Parliament Street, és a dir, la continuació de Capel, però a la banda sud del riu. De fet, l’estiu passat, al carrer Parliament ja s’hi va fer una prova (foto a sota) que va consistir a tallar el trànsit els vespres de dijous, divendres i dissabte, de dos quarts de set fins a les onze, i que va atraure una munió de gent desitjosa de recuperar l’espai que durant dècades han ocupat els cotxes.

Els enginyers del Comú de Dublin presentaran tres opcions als consellers municipals, que tenen la seva reunió mensual aquest vespre: la primera és un carrer sense trànsit dividit en dues seccions, una que aniria des dels Quays fins a Essex Street East i l’altra des d’aquest mateix carrer fins al City Hall; aquesta opció seria idèntica a la que hi ha a Capel Street, que es pot creuar per alguns dels carrers transversals, com Abbey Street, que és per on passa el Luas. Es permetria circular per Essex Street d’oest a est a residents, vehicles de càrrega i descàrrega, personal del jutjat de la Dolphin House i hostes del Clarence Hotel.

La segona opció prohibiria la circulació a vehicles privats, però no a autobusos, taxis, ciclistes o vehicles de mercaderies, en aquest darrer cas, sempre que fos abans de les onze del matí. Finalment, la darrera opció implicaria l’ampliació de les voreres, un metre per cada banda, deixant només un carril de circulació i amb algunes zones de càrrega i descàrrega; de tota manera, aquesta opció té en contra el fet que requeriria molta feina en enginyeria civil.

D’altra banda, sembla que la disrupció soferta pels automobilistes a qui prohibirien de circular per Parliament Street no seria gaire important perquè, segons un report preparat pels enginyers municipals, d’ençà de la conversió de Capel Street en via d’ús exclusiu per a vianants, el trànsit al carrer Parliament s’ha reduït un 60%, percentatge que arriba al 72% en el cas dels cotxes. En aquest sentit, durant l’hora punta, de mitjana, només hi circula un cotxe per minut, i en hora vall, un cotxe cada dos minuts.

Pel que fa a Capel Street, sembla que el feedback rebut pel Comú és força positiu i tothom està molt satisfet amb el canvi, malgrat que al principi alguns comerciants van témer una reducció de l’afluència de persones, cosa que no ha succeït, ans al contrari, ara al carrer s’hi veu molta més gent, caminant tant per la vorera com per on abans circulaven els cotxes, això sí, s’ha de vigilar una mica perquè hi ha molt d’eixelebrat amb patinet o bicicleta.

Font: The Irish Times

 

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt