Toc d’atenció d’Irish Rail per l’alegria als passos a nivell

Toc d’atenció d’Irish Rail per l’alegria als passos a nivell Pas a nivell a Sydney Parade, Dublin 4 / Foto: Liffey

Ahir era el Dia Internacional de la Conscienciació dels Passos a Nivell i Iarnród Éireann -o Irish Rail-, la companyia estatal de ferrocarril, va voler celebrar-ho donant un toc d’atenció als automobilistes, vianants i ciclistes que viuen al límit i creuen alegrement les vies ignorant tota mena de senyalització que indica que aviat passarà un tren i que han d’aturar-se, cosa que no només suposa un perill per als infractors i per al tren, sinó que molt sovint acaba amb les barreres malmeses i és que estampar-s’hi és el clàssic dels clàssics.

En aquest sentit, Iarnród Éireann ha informat que enguany el nombre d’incidents ocorreguts en passos a nivell de la xarxa ferroviària ja arriba fins als cinquanta-quatre, és a dir, un preocupant 74% més que durant el mateix període del 2021, en què n’hi va haver trenta-un. En principi, l’increment s’explicaria, molt probablement, per la tornada a la normalitat i és que el volum de trànsit actual ja ha assolit un nivell prepandèmic.

D’altra banda, segons la classificació d’incidents publicada per la companyia ferroviària, el Gran Dublin ocupa la primera plaça sense cap mena d’oposició, atès que nou passos a nivell del top ten són a la capital irlandesa o rodalia, l’altre és a Banteer (Comtat de Cork). En el cas de Dublin, sobretot a la banda sud, el fet que el DART faci bona part del seu recorregut en superfície, augmenta la probabilitat d’un incident perquè hi ha passos a nivell que són en vies de circulació molt transitades.

De tota manera, ja fa molts anys que Iarnród Éireann mira de reduir el nombre de passos a nivell i d’ençà del tombant de segle ja n’ha suprimit més de mil, passant de més de dos mil als nou-cents nou actuals, que tenen diverses formes: n’hi d'automatitzats, altres són gestionats per humans i finalment, en zones rurals, els que no hi ha res. Tot i l’esforç fet durant els darrers vint anys, el ritme ha anat baixant -ara només resten els més difícils de suprimir- i del 2014 al 2022 només se n’han clausurat seixanta-nou. A més, també ha millorat la senyalització i ha instal·lat càmeres de vigilància, que graven molts dels incidents (vídeo a sota).

 

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt