Al Comú no li agrada la botiga de LEGO a Grafton Street

Al Comú no li agrada la botiga de LEGO a Grafton Street El disseny de la botiga LEGO a Grafton Street / Foto: LEGO via DCC

El passat mes de febrer, LEGO va anunciar l’obertura d’una botiga a Grafton Street (Dublin 2), una bona nova que va ser molt ben rebuda per tothom puix que durant la pandèmia el carrer va ser un dels més castigats de la ciutat, presentant un aspecte desert i decrèpit amb els vidres de molts establiments coberts amb plafons de fusta, alguns dels quals no han tornat a obrir i és que els alts lloguers que havien de pagar, combinat amb els ingressos zero durant els confinaments, van obligar molts botiguers a abaixar la persiana per sempre.

De tota manera, el departament d’Urbanisme del Comú de Dublin no s’ha deixat dur per l’eufòria i ha aplicat el seu habitual escrupolós escrutini al projecte presentat per la icona danesa de les joguines de construcció plàstica, oimés tractant-se del comercialíssim Grafton, que és el carrer més prestigiós per als amants del shopping a la capital i que durant uns anys va decaure una mica amb la irrupció de locals de franquícies de menjar ràpid o botigues de telefonia mòbil, tot i que l’ens municipal va esmenar-ho amb una nova normativa que prohibeix l’obertura de nous establiments que no encaixin en l’entorn glamurós del carrer.

En aquest sentit, el Comú ha atorgat el permís per a la botiga de LEGO, això sí, amb unes estrictes condicions que obligaran els danesos a fer alguns canvis al seu projecte inicial perquè, malgrat que havien creat un disseny molt més discret que no pas el d’alguns locals situats en altres ciutats, a Grafton les estridències i les coses estrafolàries ja no són permeses.

Entre les idees de LEGO que no han agradat als tècnics municipals hi ha dues pantalles, a banda i banda de la porta, que no hi podran ser; de fet, als vidres foscos de les dues vitrines no hi podrà haver absolutament res: ni pòsters, ni adhesius ni anuncis, i la façana no podrà tenir cap estructura com un tendal, una carpa, una pancarta o unes banderes.

Una altra condició, força rellevant perquè afecta el que, en principi, hauria d’haver estat una de les imatges més identificatives de la botiga i un reclam per a atraure infants i de retruc els pares, és que el marc de la porta no podrà ser una imitació d’una construcció feta amb les icòniques peces de plàstic de la casa que, amb uns colors força cridaners -groc, carabassa i negre-, crearien un efecte visual que els tècnics consideren massa radical per a l’entorn.

La botiga LEGO al número 41 de Grafton Street es basarà en el concepte de Retailtainment, que és el resultat de combinar retail i entertainment, és a dir, que a banda de comercialitzar els seus productes també hi haurà activitats de construcció amb les seves peces així com experiències digitals, per la qual cosa també s’hi han posat condicions amb relació al so, amb un volum que s’haurà de controlar a fi que les emissions audiovisuals no siguin audibles en els edificis adjacents o al carrer a dos metres de la porta.

Torna a dalt