Carril bici escolar pel mig del cementiri de Deansgrange

El Dún Laoghaire-Rathdown County Council, l’administració local del terç sud del comtat de Dublin, havia planificat un doble carril bici escolar a Deansgrange Road, fet que hauria obligat a suprimir el trànsit en sentit nord en el tram d’uns nou-cents metres que va des de Brookville Park fins a Kill Lane, però un bon nombre de residents i negocis de la zona van presentar les seves objeccions pels inconvenients que la mesura podria tenir sobre la seva qualitat de vida i activitat econòmica, respectivament.
En aquest sentit, la prohibició de circular en sentit nord faria que els automobilistes afectats fessin servir vies residencials com a alternativa, trencant així la tranquil·litat actual i generant un perill en cas que hi hagués canalla travessant el carrer; en el cas dels comerços, el problema seria a l’hora de rebre mercaderies, atès que els proveïdors podrien deixar de servir-los si veiessin que no poden aturar-se a prop del lloc on han de descarregar.
Tanmateix, tenint en compte que veïns i comerciants s’havien organitzat jurídicament creant el Deansgrange Village Group i alhora havien amenaçat de dur el cas al jutjat, el County Council no ha volgut embarcar-se en cap batalla legal i ha cercat un compromís prenent una decisió salomònica: fer passar dos-cents metres del carril bici escolar pel mig del cementiri de Deansgrange; així, el trànsit per Deansgrange Road conservaria l’espai disponible per a cotxes, camions i autobusos. A més, també es mantindrien les places d’aparcament i les zones de càrrega i descàrrega existents actualment.
Segons Robert Burns, director de Serveis al County Council, hom entén l’alt nombre de sensitivitats que el cementiri representa per a molta gent i que és per això que el carril bici es construirà amb bon gust i d’una manera molt respectuosa amb l’entorn. Amb relació a l’ús, Burns no creu que el fet que sigui un cementiri desincentivi la gent a passar-hi, puix que actualment ja hi ha ciclistes i caminants que hi van a qualsevol hora del dia.
Aquesta infraestructura s’emmarca en el programa municipal Active School Travel, que té l’objectiu de construir vint-i-cinc quilòmetres de carrils bici, repartits entre tres rutes diferents i que enllaçaran seixanta-cinc escoles de la zona.
Font: The Irish Times
Escriu un comentari
Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).