La remodelació de Heuston Station bandejarà el cotxe

La remodelació de Heuston Station bandejarà el cotxe Façana principal de Heuston Station, Dublin 8 / Foto: Liffey

El CIÉ Group, un conglomerat de transport públic que engloba companyies com Bus Éireann, Dublin Bus i Iarnród Éireann, ha presentat el pla director per a Heuston Station, que hauria de canviar de dalt a baix la fesomia d’aquesta zona situada a l’oest del centre de Dublin, que actualment, com acostuma a ser habitual a les estacions de tren antigues, amb instal·lacions obsoletes i una mar de vies immensa, presenta un aspecte molt decrèpit.

El projecte del CIÉ Group, que tindrà un valor superior als mil milions d’euros, té l’objectiu de mantenir aquest indret com a important nus de comunicacions integrades -amb tren, tramvia i autobús urbà i interurbà-, però també vol adequar deu hectàrees de l’entorn, amb una superfície d’usos diversos de 210.000 metres quadrats, i fer-lo molt més atractiu, modern i sostenible, és a dir, res a veure amb el que hi ha ara.

A més, hauria de ser un exemple dels principis d’allò que s’anomena Desenvolupament Orientat al Transport (Transport Orientated Development), un concepte de l’urbanisme que cerca de maximitzar el proveïment d’habitatges, llocs de treball, serveis públics i lleure molt a prop de hubs de transport, com és el cas de Heuston Station.

Entre altres coses hi haurà una nova estació del DART -a la banda d'Islandbridge i abans del túnel del Phoenix Park-, ponts nous sobre el Liffey, un quilòmetre de camí per a vianants i ciclistes paral·lel a la riba del riu, 5.000 places d’aparcament per a bicicletes, més de mil habitatges, 65.000 metres quadrats d’oficines amb cabuda per a més de 8.000 treballadors, 15.000 metres quadrats per a locals comercials i un hotel amb 250 llits.

D’altra banda, el més perjudicat en la remodelació de Heuston Station serà el cotxe, a qui només es farà la petita concessió de disposar d’un nombre el més baix possible de places d’aparcament a curt i mitjà termini, que hauria de facilitar l’adaptació a un entorn sense cotxes a llarg termini.

Podeu trobar més informació AQUÍ.

Torna a dalt