Crítiques a Lidl per la seva promoció de ganivets multiús
El darrer prospecte de la cadena de supermercats alemanya Lidl dedicat a productes per a excursions i activitats a la natura ha rebut unes quantes crítiques per la inclusió d’un assortiment de tres ganivets per un preu de només 5,99 euros, amb els quals es pot fer tota mena de virgueries i és que n’hi ha un que té vint-i-una funcionalitats pràctiques. En principi, dels ganivets se n’hauria de fer un bon ús, però l’augment d’incidents en què han estat l’arma emprada pels malfactors, ha fet saltar l’alarma.
El primer a criticar l’espectacular promoció de Lidl va ser Patrick Marry, un inspector i detectiu de la Garda ja retirat, però amb molts anys de servei a Limerick, una ciutat que va viure una llarga època de delictes en què l’arma més habitual era un ganivet, fet pel qual aquesta població de l’oest d’Irlanda va guanyar-se el malnom de Ciutat del Ganivet (Knife City). En aquest sentit, l’expolicia va demanar a Lidl que retirés els ganivets dels prestatges adduint que eren molt lluny de ser els típics ganivets de cuina.
Segons Marry, vendre aquests ganivets a un preu tan baix amb l’alt nombre de delictes que hi ha actualment és ofensiu i una autèntica irresponsabilitat, tot i que a favor de Lidl, també va reconèixer que el prospecte il·lustra clarament que són per a activitats a la natura i en cap moment convida el comprador a fer-ne un mal ús. Amb tot, Marry creu que hi pot haver víctimes d’aquesta arma que trobin ofensiu que es venguin a un preu tan baix.
Per la seva banda, en un comunicat dirigit a l’Irish Times, que és el primer diari que va fer-se ressò de la història, un portaveu de Lidl ha explicat que els ganivets formen part de l’ampli ventall de productes per a càmping i lleure a l’aire lliure i que, en aquest camp, la companyia té implementada una política molt estricta que no permet de vendre ganivets o objectes punxants a menors de divuit anys.
Font: Newstalk