Els commuters de Cork faran transbordament de franc

Els commuters de Cork faran transbordament de franc Mapa parcial de la futura xarxa de transport públic a Cork / BusConnects Cork

Els usuaris del transport públic irlandès que no tenen un passi per a un període determinat de temps -com una setmana, un mes o un any-, és a dir, que paguen la tarifa d’un bitllet senzill cada vegada que pugen al tren, tramvia o autobús, encara que sigui mitjançant la Leap Card, que té una tarifa més avantatjosa que no pas qui pagui amb monedes, han de tornar a pagar en cas de transbordament, tot i que hi ha un topall màxim de cost diari, anomenat daily cap i situat als deu euros, a partir del qual ja no es paga més.

Tanmateix, això canviarà en el futur gràcies a la implementació d’un sistema que permetrà als usuaris del transport públic de pagar només una vegada sempre que a l’hora de validar el títol no hagin passat noranta minuts d’ençà de l’inici del primer trajecte, cosa que suposarà un estalvi per als qui han de fer transbordament, fet força habitual amb Dublin Bus a causa del sistema de xarxa radial amb què opera la companyia. Per contra, el transbordament tramvia-tramvia o tren-tren no requereix una segona validació i el preu del trajecte varia segons la distància, calculada tenint en compte el punt de validació inicial i el final.

I els primers que haurien de gaudir d’aquests noranta minuts sense haver de tornar a pagar seran els commuters de la zona metropolitana de Cork, ciutat on ahir la National Transport Authority (NTA) va presentar un esbós del BusConnects Cork, la nova xarxa d’autobús i tren de rodalia que hauria de transformar de dalt a baix el sistema de transport públic a la ciutat, fent-lo més útil i disponible per a molta més gent, a banda de reduir la contaminació fent que més persones deixin el cotxe a casa. Ara s’obre un període de consulta pública en què les parts interessades hi podran fer suggeriments.

Entre altres mesures, destaca un augment del 36% dels serveis que suposarà uns temps d’espera més curts i rutes més directes; es calcula que un 34% més de gent viurà a prop d’alguna de les línies. I d’aquí a uns anys, la xarxa integrada d’autobús i tren hauria de rebre un nou soci, el Luas, un projecte que està en fase d’estudi i que farà que una línia de tramvia creui Cork horitzontalment unint diversos punts neuràlgics de la ciutat, com hospitals, universitats, centres de treball i zones comercials.

Trobareu més informació AQUÍ.

Torna a dalt