Forta indignació pel retorn dels cotxes a Capel Street

Forta indignació pel retorn dels cotxes a Capel Street Part alta de Capel Street, Dublin 7 / Foto: Liffey

El passat set de juny va tenir lloc l’esperada reobertura de pubs i restaurants, tot i que durant unes setmanes -fins a final de juliol- només es permetia d’oferir un servei exterior; i a fi de facilitar les coses als soferts establiments, l’ajuntament de Dublin va ampliar voreres per a poder encabir-hi taules i cadires, atès que en condicions normals, en molts llocs, per manca d’espai, no hauria estat possible de muntar terrasses exteriors.

D’altra banda, en dos carrers, Capel i Parliament, els canvis van anar una mica més enllà i durant els caps de setmana, de divendres al vespre fins a darrera hora de diumenge, s’hi ha prohibit el trànsit, fet que ha convertit aquests dos cèntrics carrers en zones d’ús exclusiu per a vianants que, clarament, s’hi han atansat en massa. En aquest sentit, segons les xifres facilitades per l’ajuntament, durant els darrers onze caps de setmana més de tres-centes mil persones han gaudit dels dos carrers lliures de cotxes.

De tota manera, l’ajuntament també ha informat que el cap de setmana vinent serà el darrer sense trànsit, fet que no ha agradat gens ni als polítics del districte ni als establiments del carrer, que han gaudit d’un augment considerable de l’activitat econòmica i que veuen contradictori que l’ajuntament digui que l’experiment ha estat molt reeixit, però que per contra, es torni a la situació anterior, és a dir, de permetre el trànsit de cotxes.

És el cas del Pantibar, situat a la part baixa del carrer i regentat per la icona de l’escena LGBTI a Irlanda, Panti Bliss, que ha assegurat d’estar absolutament enfurismada -fins al punt de dir a Owen Keegan, gerent de l’ajuntament, que li prohibeix l’entrada al Pantibar- i que ha demanat a l’ajuntament que Capel Street sigui per a ús exclusiu de vianants permanentment. De fet, això sí que ja passa a la part alta de carrer entre Parnell Street i Ryder’s Row (foto).

El mes de maig, en una consulta pública organitzada per l’ajuntament demanant el parer dels ciutadans sobre la reducció del trànsit a Capel Street, el 85% dels 4.500 participants s’hi va mostrar a favor. Durant els darrers anys, sembla que la reducció del trànsit i la creació d’espais per a vianants ha agafat embranzida, essent el de College Green un dels casos que podria ser més revolucionari, passant de ser un dels pitjors colls d’ampolla del centre de Dublin a ser una plaça cívica sense cotxes.

ACTUALITZACIÓ: arran de la pressió popular i de les crítiques, l'ajuntament de Dublin ha decidit de prorrogar els caps de setmana lliures de cotxes fins al 26 de setembre. També endegarà un procés de consulta pública a partir del 30 d’agost.

 

 

 

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt