Proposta d'esmena dels veïns del sud-oest a Metrolink

Proposta d'esmena dels veïns del sud-oest a Metrolink Tram final de Metrolink al sud / Foto: Metrolink

Ja feia temps que Metrolink, la línia de metro que hauria d’unir Swords (nord de Dublin) amb Charlemont, una mica més enllà de Saint Stephen’s Green, no apareixia a la premsa i és que la disrupció que s’espera que generi la construcció d’una infraestructura d’aquesta magnitud havia fet que el projecte comencés a fer molts amics al llarg del seu recorregut.

Els primers a mostrar el seu rebuig als plans de la National Transport Authority (NTA) van ser els del club d’esports gaèlics Na Fianna, tota una institució al barri de Glasnevin amb més de tres mil socis, a qui es va dir que el seu camp d’esports serviria de punt d’atac per a la tuneladora i que els deixaria sense terreny de joc durant tres anys; finalment, es va trobar una alternativa en un altre camp d’esports, situat a set-cents metres, el del Home Farm F.C.

Després van arribar els veïns dels barris de Beechwood, Rathmines i Ranelagh, essent el motiu principal que, entre Charlemont i Sandyford, el metro havia de compartir via, en superfície, amb l'actual línia verda del Luas, però només deixant operatiu un pas a nivell dels molts que hi ha actualment i obligant els residents a fer molta volta per anar amb cotxe a no gaire distància de casa seva, però a l'altra banda de la via; fins i tot n’hi va haver que ho van comparar amb el Mur de Berlin i l’únic pas a nivell previst fou batejat com a Checkpoint Charlie. Amb tot, el projecte de via compartida s’ha descartat fins, pel cap baix, l’any 2040.

I la tercera tanda d'amics la va fer a Townsend Street, més concretament al complex residencial de College Gate, un bloc de setanta apartaments que, segons el projecte inicial, hauria d'anar a terra. De tota manera, després de diverses reunions amb els veïns, sembla que el recorregut del metro variarà lleugerament a fi de no haver de comprar i enderrocar l'edifici que, d’altra banda, és força nou.

I ara, trenta-nou associacions de veïns del sud-oest de Dublin, agrupades sota el nom de Metro South West Group i que representen uns 50.000 habitatges, han demanat una revisió, més concretament, que per ara la línia de metro es projecti fins a Saint Stephen’s Green i no  fins a Charlemont -que seria la darrera parada, tot i que el túnel acabaria a prop de Beechwood- a fi de no limitar les opcions de futur; en aquest sentit, el col·lectiu de veïns assegura que no s’espera que la tuneladora arribi a Saint Stephen’s Green abans de dos anys després que es comenci a perforar, per la qual cosa hi hauria temps per a pensar quina seria la millor opció a l’hora d’allargar la línia cap al sud.

A grans trets, sobre la taula hi ha tres opcions, dues de les quals -les que no siguin compartir la línia verda del Luas fins a Sandyford- quedarien descartades en cas que el túnel acabés a Beechwood; per contra, si per ara només es projecta el recorregut fins a Saint Stephen’s Green, hi hauria temps per a fer un estudi per a les altres dues opcions: la proposada per Metro South West Group, la sud-oest, que passaria per Rathmines, Harold’s Cross, Terenure, Rathfarnham, Knocklyon i més enllà, amb la possibilitat d’enllaçar amb la línia vermella del Luas a Tallaght, i la sud-est, que arribaria a Sandyford tot passant per Donnybrook i amb parada a la University College Dublin (la UCD).

Font: The Irish Times

Torna a dalt