L’espai aeri irlandès torna a xifres de final dels vuitanta

L’espai aeri irlandès torna a xifres de final dels vuitanta Vestíbul de facturació de l'aeroport de Dublin buit / Foto: Liffey

El 2019 va ser un any de rècord per a l’aeroport de Dublin i semblava que, amb la bonança econòmica de la qual gaudia Irlanda, el 2020 encara hauria de ser millor, però a mitjan març va arribar la pandèmia, els contagis, el confinament, la cancel·lació de vols, la por a volar i... s’ha retrocedit fins a xifres que no es veien d’ençà de final dels anys vuitanta, quan viatjar amb avió encara era considerat un luxe a l’abast d’una minoria.

En aquest sentit, el report anual publicat aquest divendres per l’Irish Aviation Authority (IAA) il·lustra perfectament la desoladora situació que de fa mesos viu el sector, amb unes xifres molt per sota de l’any passat, tant en operacions de terra als aeroports irlandesos com en vols que van utilitzar l’espai aeri irlandès, que capta bona part -al voltant del 90%- del trànsit que fa servir la ruta de l’Atlàntic Nord entre Europa i Amèrica.

Entrant al detall, durant el 2020 els controladors de l’IAA van gestionar 498.803 vols, un 58% menys de moviments que l’any anterior, dels quals 213.106 eren transatlàntics (-58%). Pel que fa a les xifres per aeroport, Dublin va patir una davallada del 63%, Cork del 70% i Shannon, que és on acostumen a aterrar els vols que tenen incidències abans o després de travessar l’Atlàntic, del 58%. Podeu veure les xifres detallades per mes i aeroport, AQUÍ.

D’altra banda, s’espera que amb la vaccinació que es durà a terme aquest any la situació millorarà, sobretot a partir del tercer trimestre. Segons Peter Kearney, director executiu de l’IAA, el sector de l’aviació hauria d’estar preparat per a jugar un paper molt important en la recuperació de la normalitat. Kearney també ha remarcat que, tot i la pandèmia, els recursos destinats a la seguretat aèria no se n’han ressentit.

Només quatre vols cap als Estats Units / Foto: Liffey

Torna a dalt