Iarnród Éireann presenta el pla d’expansió del DART
Jo feia anys que es parlava d’ampliar el DART, el tren de rodalia dublinès que d’ençà que va entrar en funcionament l’any 1984 té la particularitat de ser l’únic tren de tot Irlanda que funciona amb energia elèctrica -la resta de la flota crema gasoil alegrement-, però entre crisis econòmiques i altres projectes de transport públic que li han passat per davant, el servei ja fa dècades que no va més enllà de Howth i Malahide, al nord, i Bray i Greystones, al sud.
Amb tot, això va començar a canviar ahir amb la presentació del DART+ Programme, un projecte llargament esperat que farà que el tren de rodalia connecti totes les línies que passin per Dublin i alhora arribin molt més lluny, més concretament fins a Drogheda (Comtat de Louth) i fins a Maynooth (Comtat de Kildare), on ara arriba el tren anomenat Commuter, que té una freqüència de pas molt més baixa.
Un cop implementat el DART+ Programme, una de les millores més notables que percebran els usuaris serà l’augment de la capacitat -amb la compra de nous combois- i de la freqüència, que en el cas de la línia de Maynooth, passarà de 4.500 passatgers i set trajectes per hora a 13.750 i quinze. En aquest tram, s’electrificaran quaranta quilòmetres de via, es millorarà el sistema de senyalització i s’eliminaran sis passos a nivell.