Molta droga als controls de la Garda a la xarxa viària

Molta droga als controls de la Garda a la xarxa viària Control de la Garda a Drumcondra Road, Dublin 9 / Foto: Liffey (arxiu)

Els centenars de controls que la Garda ha muntat arreu de la xarxa viària, que tenen l’objectiu de verificar que els qui hi circulen sense respectar el confinament fan un trajecte essencial, han tingut un efecte secundari molt beneficiós per a la salut pública: enxampar uns quants malfactors que es dediquen al tràfic de droga o d’altres productes il·legals i és que aquest ram no entén ni de lleis, ni de confinaments o de virus causants de pandèmies.

En aquest sentit, d’ençà dels primers controls, la Garda ja ha decomissat una quantitat de droga valorada en més d’un milió d’euros; els dos premis més grossos van ser el del 14 d’abril, quan la policia va arrestar dos homes i una dona a l’Essex Quay (Dublin 2) per tinença de droga per valor de mig milió d’euros i de dues pistoles, i el del 21 d’abril, amb dos arrestats a Limerick amb droga valorada en 230.000 euros.

D’altra banda, fonts policials han explicat la duresa de la feina als controls, sobretot amb els qui no poden justificar el trajecte i es posen una mica nerviosos, amb alguns casos extrems en què l’automobilista tos a la cara del garda o escup tot anunciant que tenen el coronavirus. De tota manera, la gravetat de la situació creada per la Covid-19 no permet cap mena de broma i ja n’hi ha hagut més d’un que ha acabat condemnat vint-i-vuit dies a la garjola.

Font: The Journal.ie

Torna a dalt