El nou BusConnects salva centenars d’arbres i jardins

El nou BusConnects salva centenars d’arbres i jardins Protesta contra el BusConnects a St. Mobhi Road, Dublin 9 / Liffey

El fet que BusConnects tingués previst de talar milers d’arbres, d’ocupar parcialment uns 1.400 jardins particulars i eliminar centenars de places d’aparcament va generar una allau de queixes, suggeriments i apel·lacions -més de 13.000 en total-, per la qual cosa la National Transport Authority (NTA) es va veure obligada a redissenyar el projecte, que pretén canviar de dalt a baix la xarxa d’autobusos del Gran Dublin -ara totalment radial i gairebé totes les línies passant pel centre- amb setze corredors principals que sumarien 230 km i per on els autobusos circularien de manera exclusiva.

Ara, després d’haver estudiat totes les contribucions, l’NTA ha presentat un nou disseny del projecte amb un impacte molt més reduït. En aquest sentit, s’ha rebaixat un 42% el nombre de jardins afectats -ara n’hi haurà uns 800- i els arbres talats també seran molts menys del que s’havia previst inicialment, sobretot en aquells carrers on són un element molt identificador, com als cèntrics Baggot i Pembroke Street (Dublin 2) o St. Mobhi Road (Dublin 9) que, en principi, haurien d’haver quedat pelats però que ara conservaran entre un 85% i un 90% dels arbres.

Això s’ha aconseguit amb l’augment de carrers d’un sol sentit per al trànsit privat i traslladant carrils bici a altres vies de circulació. Amb tot, la directora general de l’NTA, Anne Graham, va explicar que no havia estat possible de reduir l’impacte del BusConnects a tots els afectats però que treballaran per a minimitzar-lo en la mesura que sigui possible. D’altra banda, ahir, amb la presentació del nou disseny, comença un altre període de consulta amb les parts interessades. Més informació AQUÍ.

 

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt