Mala maror al Banc Central pel sistema del hot desking

Mala maror al Banc Central pel sistema del hot desking La seu de Banc Central d'Irlanda, als Docklands (Dublin 1) / Foto: Liffey

L’any 2017 la plantilla del Banc Central d’Irlanda va traslladar-se de la icònica seu que el regulador financer tenia a Dame Street (Dublin 2) cap al flamant nou edifici al North Wall Quay (Dublin 1), en ple barri financer de la capital irlandesa, l’IFSC. Un dels motius principals per al canvi de casa va ser que a Dame Street ja no hi cabien, però sembla que a l’edifici dels Docklands, que va costar 140 milions d’euros, tampoc.

En aquest sentit, a la nova seu hi ha unes 1.500 taules o escriptoris que no són suficients per a la plantilla de 1.800 treballadors de la institució més els centenars de consultors externs que fan feina per al Banc Central. Així doncs, segons fonts sindicals, hi ha 800 empleats que han estat inclosos al programa de hot desking, és a dir, taules que no són de ningú en concret i que poden ser ocupades per qualsevol treballador que no tingui taula pròpia. A més, durant les setmanes vinents encara hi haurà més gent inclosa al programa.

Amb aquest panorama, el passat mes de juliol el sindicat Unite va enviar una carta a l’equip directiu del banc denunciant la situació i alertant que això de no tenir una taula pròpia té un impacte negatiu en la productivitat i genera frustració; a més, va suggerir als treballadors d’un rang més alt -que tenen despatx individual- de solidaritzar-se amb la plantilla afectada i els va proposar que abandonessin les seves oficines a fi que poguessin ser ocupades pels companys sense taula fixa. Un altre suggeriment de Unite va ser que el banc permetés als empleats de treballar des de casa dos dies a la setmana.

Amb tot, ambdues propostes van ser rebutjades pel banc, que ha explicat que la pauta de treball de l’entitat implica que no tots els treballadors seran sempre a la seva taula, per la qual cosa es va implementar un sistema en què, aproximadament, hi havia cent taules per cada cent vint empleats, amb l’assignació feta cada dia pel director del departament en funció de les necessitats existents.

Una portaveu del banc ha reconegut que al principi és difícil d’adaptar-se al nou sistema, basat en la modernitat i l’eficiència, però que confien que, amb el pas del temps, la plantilla s’hi acostumarà. Amb relació a la queixa dels sindicats, la portaveu del banc ha afirmat que l’assignació de taules no entra dins de la negociació de cap conveni col·lectiu. D’altra banda, actualment el Banc Central construeix un edifici al costat de la seva nova seu però, tot i disposar de més espai, també hi implementarà la pràctica del hot desking.

Font: The Irish Times

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt