Gran succés de les dues línies d’autobús de 24 hores

El passat primer de desembre -que va caure en diumenge-, va engegar el servei de 24 hores de les línies 15 i 41 de Dublin Bus, satisfent així una demanda històrica dels qui treballen amb un horari que quan acaben es troben que no hi ha transport públic disponible. En el cas del 41, l’ampliació de les hores de servei encara estava més justificada pel fet que connecta el centre de la ciutat amb l’aeroport i tant passatgers dels darrers o primers vols com treballadors del primer o darrer torn, havien d’anar-hi amb vehicle privat o amb taxi.
Amb tot, les dades disponibles per al 41 amb relació als cinc primers dies de circulació ininterrompuda revelen que el nou servei ha tingut un gran succés, amb 2.829 passatgers addicionals en l’horari durant el qual abans no hi havia autobús -de mitjanit fins a les cinc del matí-, és a dir, una mitjana superior als 500 passatgers per nit, una xifra que s’espera que augmenti paulatinament a mesura que els usuaris potencials s’assabentin de la seva existència. La freqüència de pas és de 30 minuts.
Un altre fet agradablement destacable i que inicialment preocupava força els responsables de Dublin Bus arran de la mala experiència del Nitelink -l’arrauxat servei de bus nocturn que opera durant la matinada de dissabte i de diumenge carregat d’hordes de revellers passats de voltes i amb ganes de més festa-, és que no hi ha hagut incidents i a grans trets, els passatgers no han generat problemes.
Així doncs, durant les setmanes vinents es podria anunciar noves rutes amb servei de 24 hores i és que alguns representants polítics ja han començat a rebre una allau de peticions dels veïns que, en cas de satisfer-se, farien que Dublin comencés a ser una capital amb cara i ulls en transport públic nocturn, homologable amb la resta d’Europa, puix que fins ara, la ciutat ha estat un autèntic desert en aquest camp.
Escriu un comentari
Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).