El nou rètol del Grafton Quarter no acaba de fer el pes
A Dublin, la campanya de Nadal té uns clàssics molt ben establerts, el primer dels quals té lloc a mitjan agost quan els grans magatzems Brown Thomas, situats al comercialíssim Grafton Street (Dublin 2), comencen a vendre parafernàlia nadalenca, principalment a establiments hotelers o restaurants que ja comencen a preparar la decoració festiva; un altre clàssic són les apostes sobre si hi haurà un Nadal blanc, tot i que no n’hi ha prou amb què hi hagi neu pel carrer sinó que ha de nevar.
I durant els darrers anys, les polèmiques amb els llums de Nadal als carrers més comercials han esdevingut un altre clàssic; fa temps era perquè els llums s’encenien molt aviat, gairebé dos mesos abans de Nadal, després perquè durant la cerimònia d’encesa, tant a Grafton Street com a Henry Street (Dublin 1), hi havia grans aglomeracions que creaven situacions de risc, i d’ençà de l’any passat perquè no hi ha cerimònia d’encesa, principalment a fi d’evitar problemes de seguretat.
Enguany, el fet que no hi hagi hagut cerimònia d’encesa ja no ha causat gens de polèmica però un Nadal sense cap polèmica relacionada amb els llums no seria Nadal. En aquest sentit, la polèmica ha sorgit a Grafton Street arran de la substitució del missatge lluminós de cada any, que desitjava un Bon Nadal en gaèlic -Nollaig Shona Duit-, per un altre que diu Welcome to Grafton Quarter.
Aquest nou rètol ha estat col·locat per DublinTown, l’associació de comerciants del centre, que creu que aquesta marca -Grafton Quarter- dóna prestigi a la zona i que l’ajuntament ja ha emprat en algunes ocasions. De tota manera, aquest nom no ha agradat gaire a alguns ciutadans, que ahir van començar a mostrar la seva disconformitat a les xarxes, titllant el nom d’artificial, a banda de bandejar alegrement el gaèlic, ja de per si prou relegat a la residualitat.