El límit de velocitat variable a l’M50 no serà obligatori

El límit de velocitat variable a l’M50 no serà obligatori El peatge sense barreres de l'M50 / Foto: eFlow

A partir de l’any vinent, l’M50, la transitada ronda de circumval·lació dublinesa que algun dia hi veu passar fins a 180.000 vehicles, estrenarà un sistema de límit de velocitat variable que anirà en funció de les circumstàncies; el límit en un moment concret s’anunciarà en uns panells lluminosos, que s’instal·laran durant les setmanes vinents al llarg de tot el recorregut de la via, primer a la meitat sud i després al nord.

De fet, ara el límit de velocitat varia segons la zona, anant dels 80 km/h al voltant de l’aeroport -entre la sortida 1 i la 3, que és on hi ha més trànsit-, als 100 km/h entre les sortides 3 i 13 i els 120 km/h entre la 13 i la 17. De tota manera, aquests límits són fixes, és a dir, que en una zona concreta sempre hi ha el mateix límit.

Amb tot, quan s’implementi el sistema de límits de velocitat variable i el límit sigui inferior al límit fix actual, els automobilistes no estaran obligats a respectar-lo perquè, per ara, no hi ha cap llei que digui que s’hagi de respectar una velocitat diferent de la que s’apliqui en aquella via, això sí, òbviament, s’ha de fer servir el sentit comú a l’hora de determinar la velocitat a la qual se circula en funció de les circumstàncies, sobretot quan fa mal temps i la visibilitat és més baixa o quan el volum de trànsit és molt dens.

En principi, la previsió era que el sistema s’implementés amb la llei ja aprovada, és a dir, que obligués a respectar el límit de velocitat variable -se’n va començar a parlar l’any 2013-, però la feina parlamentària i legislativa que ha suposat el llarg, incert i inacabable serial del Brexit, a banda d’altres prioritats del govern, ho ha retardat tot.

Així doncs, Transport Infrastructure Ireland (TII), l’agència estatal propietària de l’M50, ha explicat que els límits de velocitat seran com una recomanació als usuaris de la ronda de circumval·lació però que, amb la llei a la mà, no estaran obligats a complir-los. Segons Seán O’Neill, portaveu de TII, s’espera que els automobilistes entenguin la raó per la qual rebaixen el límit habitual i el respectin.

Font: Irish Independent

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt