La Guinness, líder indiscutible en nombre de visitants

La Guinness, líder indiscutible en nombre de visitants Inscripció a la fàbrica museu de la Guinness / Foto: Liffey

Fa unes setmanes es va saber que Diageo, empresa propietària de marques com la Guinness, tenia la intenció de fer totes les apel·lacions que calgués per tal d’aturar el projecte immobiliari de la promotora Marlet, que vol construir un edifici de tretze plantes a tocar del Gravity Bar, fet que reduiria l’atractiu d’aquest bar amb vista panoràmica situat a dalt de tot de la fàbrica museu de la cervesera; així doncs, la intenció d’apel·lar sembla força raonable si es dóna un cop d’ull a les xifres de visitants de totes les atraccions turístiques de la República.

En aquest sentit, les dades que cada any publica Fáilte Ireland, l’ens estatal de promoció turística, sempre revelen que hi ha un guanyador indiscutible: la fàbrica museu de la Guinness, situada a la Saint James’ Gate (Dublin 8), que tot i que no figura al Llibre Guinness dels Rècords, sí que bat sempre el rècord de l’any anterior. En el cas del 2018, amb 25.000 visites més que el 2017, arribant a les 1.736.156.

En segona posició i reduint la distància, hi ha els Cliffs of Moher (Comtat de Claire), que tenen el desavantatge que són a l’altra banda de l’illa i que durant els mesos d’hivern, per les inclemències del temps i perquè es fa fosc molt d’hora, perd atractiu; tanmateix, l’any passat va rebre 1.580.000 visitants. Tanquen el top five el Zoo de Dublin, amb 1.230.146 visites, el Llibre de Kells, situat a la biblioteca del Trinity College, amb 1.057.642, i el parc d’atraccions i animals Tayto, la marca de patates xips més coneguda d’Irlanda, amb 700.000.

Pel que fa als llocs amb entrada gratuïta, la primera posició l’ocupa el Kilkenny Castle, amb 799.032 visitants, seguit per la National Gallery of Ireland, amb 775.491, Glendalough (Comtat de Wicklow), amb 732.824, el Jardí Botànic Nacional, situat al barri de Glasnevin (Dublin 9), amb 655.609, i els Castletown House Parklands (Comtat de Kildare), amb 642.278.

Segons Fáilte Ireland, l’any 2018 va ser un molt bon any per al sector turístic però alhora cal continuar treballant incansablement per tal de mantenir la qualitat al sector; a més, la incertesa generada pel Brexit fa que el futur presenti molts reptes, sobretot perquè el mercat britànic és un dels més importants dels que visiten l’illa.

Torna a dalt