Multa a Go-Ahead per no complir amb el servei acordat

Multa a Go-Ahead per no complir amb el servei acordat Els autobusos blaus de Go Ahead / Foto: Go Ahead via Twitter

El setembre de l’any passat, l’operador privat Go-Ahead va trencar l’històric monopoli de Dublin Bus en el transport de passatgers a la ciutat amb l’assumpció de la gestió de gairebé 30 línies, bona part de les quals donant servei a zones allunyades del centre, però ara, quan ja fa gairebé un any que els autobusos de la companyia britànica circulen pel comtat de Dublin, sembla que la cosa grinyola una mica.

En aquest sentit, la National Transport Authority (NTA) no està gaire satisfeta amb el servei, que considera per sota del que s’havia acordat, i els imposarà una multa, l’import de la qual encara no s’ha determinat. Amb tot, l’any passat, l’NTA ja va imposar una multa d’1,2 milions d’euros a Dublin Bus i una altra de 600.000 a Bus Éireann, un càstig que va associat al fet que aquestes companyies reben una subvenció per estar obligades a prestar un servei que de per si és deficitari i que no assumiria ningú.

Tornant a Go-Ahead, la companyia ha reconegut, de la mà del seu director de gestió, Ed Wills, que el nombre de conductors que han plegat ha estat més alt del que havien previst inicialment i això ha tingut un impacte important a la seva capacitat operativa durant el mes de juny, a banda que els objectius d’aquest operador privat són més ambiciosos que no pas els de Dublin Bus i Bus Éireann. De tota manera, Wills ha assegurat que cada vegada tenen més experiència i l’NTA ha afirmat que ha notat una millora durant les darreres setmanes.

Tota aquesta informació sobre la multa a Go-Ahead s’ha sabut gràcies a la carta que el diputat independent Richard Boyd-Barrett ha enviat a l’NTA després de rebre un gran nombre de queixes per part dels usuaris del seu districte electoral, sobretot amb relació a les línies 59, 63 i 111. Les queixes més habituals han estat per autobusos fantasma, és a dir, que figuren a l’horari però que no els veu ningú, o pel mal funcionament de l’aplicació per a mòbils de Go-Ahead. Boyd-Barrett ha aprofitat l’ocasió per a criticar la privatització del servei.

Per la seva banda, Dermot O’Leary, secretari general del sindicat National Bus and Railworkers Union (NBRU), ha denunciat que la notícia no és cap sorpresa i és que malgrat que Go-Ahead cobrarà 172 milions d’euros per un contracte de cinc anys, les condicions laborals dels seus conductors sembla que no són gaire bones, fet que ha empès alguns empleats a deixar-ho. O’Leary ha recordat que l’única manera de gestionar correctament serveis públics és mantenint-los en mans públiques.

Font: The Irish Times

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt