Protesta veïnal en contra del projecte BusConnects

Protesta veïnal en contra del projecte BusConnects Rètol i llaç de protesta a Saint Mobhi Road, Dublin 9 / Foto: Liffey

Fa uns mesos la National Transport Authority (NTA) va presentar el BusConnects, un projecte que té l’objectiu de millorar el servei d’autobús urbà al Gran Dublin i és que el sistema actual, totalment radial i que obliga a passar gairebé sempre pel centre de la ciutat, no acaba de funcionar. La base del BusConnects seria crear uns corredors principals, que s’identificarien amb una lletra, de la A a la G, i que tindrien una alta freqüència de pas. Després hi hauria línies secundàries, donant servei a zones més apartades, que alimentarien les principals, i també d’orbitals.  

Els autobusos d’aquestes línies principals circularien per un carril bus exclusiu durant tot el seu recorregut i això requeriria eixamplar la calçada dels carrers per on passessin, fet que obligaria l’NTA a tallar arbres i a reduir el jardí de les cases, això sí, compensant els veïns afectats comprant-los el terreny a un preu superior al de mercat per la molèstia de tenir autobusos passant pel costat de la finestra.

Així doncs, amb un impacte tan important en la vida de tanta gent, el període de consultes obert a les parts interessades, principalment veïns, va rebre més de 18.000 aportacions entre suggeriments, qüestions i queixes, bona part de les quals anant en dos sentits: l’afectació dels veïns dels corredors principals d’una banda i de l’altra els residents en zones apartades, que veurien reduïda la freqüència de pas i que haurien d’agafar dos autobusos, quan ara amb un ja fan.

Amb tot, malgrat que els afectats van tenir fins a final de setembre passat per a dir-hi la seva, darrerament, els veïns d’alguns carrers que s’haurien de convertir en corredors principals i que veurien els arbres tallats, el jardí reduït i el carrer convertit en una cosa força semblant a una autopista, han endegat una protesta molt vistosa que consisteix a posar llaços grocs als arbres i algun rètol demanant de salvar-los, com és el cas de Saint Mobhi Road (foto), a Glasnevin (Dublin 9).

També hi ha qui diu que la solució no és eixamplar carrers a fi d’encabir-hi encara més trànsit i que en lloc suprimir jardins i de tallar arbres el que s’hauria de fer és tallar el nombre de cotxes circulant per la ciutat, cosa que es podria fer mitjançant un augment de l’oferta de transport públic.

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

 

Torna a dalt