Amb Brexit dur, els carnets britànics serien paper mullat

Amb Brexit dur, els carnets britànics serien paper mullat Bandera europea i bandera britànica a Dublin / Foto: Liffey

Tot i l’acord d’ahir al vespre d’allargar els terminis del Brexit, que inicialment estava previst per al 29 de març però que ara podria tenir lloc el 22 de maig en cas que hi hagi acord, els ciutadans del Nord, sobretot els que interactuen més amb la República, comencen a curar-se en salut en aquelles coses en què ja s’ha aclarit que passarien en cas d’un Brexit dur, és a dir, que el Regne Unit abandoni la Unió Europea de mala manera i sense cap mena d’acord.

Una d’aquestes coses és el carnet de conduir, que en cas de Brexit salvatge convertiria en invàlids els documents britànics i impediria de conduir per la xarxa viària de la República els automobilistes amb carnet emès al Regne Unit, un fet que podria tenir un gran impacte entre els ciutadans dels comtats fronterers, coneguts com a Border Counties, i és que travessar la línia divisòria per tal de fer qualsevol activitat quotidiana és una cosa ben habitual a les zones més properes a la frontera, amb exemples extrems com el de Pettigo, un poble dividit entre el comtat de Donegal (República) i el de Fermanagh (Nord) i on només cal creuar un pont sobre el riu Termon.

Amb tot, les dades de la Road Safety Authority (RSA), l’ens que s’encarrega de gestionar els carnets de conduir a la República, revelen que ja hi ha hagut molts conductors que han començat a moure’s i enguany, fins al 19 de març, ja s’havien bescanviat 11.000 carnets britànics; a més, sembla que la cosa anirà en augment perquè actualment hi ha unes 4.000 sol·licituds en procés, a 600 per dia.

Amb la normativa a la mà, els tenidors d'un carnet de conduir britànic residents a l’illa d’Irlanda tenen dret a fer el canvi automàticament i es mantenen totes les categories de vehicles que es poden conduir que figuren al carnet original, amb alguna excepció en cas que sigui un permís especial sense equivalent a la República.

Per tal de veure la magnitud del fenomen s'ha de mirar les xifres de tot l’any passat, quan només se’n van bescanviar uns 6.500, i és per això que l’RSA ha contractat més personal per a la seva divisió del National Driving Licence Service (NDLS), que fins ara ha pogut copsar l’augment de la demanda sense problemes i segons Brian Farrell, portaveu de l’RSA, els automobilistes no s’haurien de preocupar perquè tenen 38 empleats treballant-hi en exclusiva i els 36 centres repartits arreu de la República funcionen a ple rendiment.

Pel que fa a les assegurances, un portaveu del Motor Insurance Bureau of Ireland (MIBI), que agrupa la majoria d’empreses del sector, ha afirmat que malgrat que les pòlisses seran vàlides fora de la jurisdicció irlandesa en cas d’accident, recomana els tenedors de consultar la seva asseguradora per si de cas.  

Font: Irish Examiner

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

 

Torna a dalt