IKEA vol que la línia 140 de Dublin Bus matini més

IKEA vol que la línia 140 de Dublin Bus matini més L'autobús de la línia 140, cap a l'IKEA / Foto: Liffey

L’exitosa botiga que el gegant suec del moble i del parament de la llar té al barri de Ballymun (Dublin 11) és la darrera parada de la línia d’autobús 140, que quan fa el trajecte en sentit nord duu IKEA escrit al panell frontal, el que indica la destinació de l’autobús, un nom que també apareix a tots els panells electrònics que hi ha a les parades i que indiquen el temps d’espera per al següent autobús (foto).

Així doncs, el 140 va molt bé per a la clientela de la casa sueca, atès que cobreix perfectament l’horari d’obertura de la botiga, que obre cada dia a les deu del matí i que tanca a les vuit (diumenge), a les deu (divendres) i a les nou (resta de dies). Tanmateix, per als empleats, que comencen a treballar abans a fi de tenir-ho tot a punt al matí i de deixar-ho tot en ordre al final de la jornada, la història és ben diferent.

En aquest sentit, el primer autobús de la línia que va des del centre de Dublin fins a l’IKEA arriba a la botiga passades les vuit del matí, per la qual cosa no és de gaire utilitat per als treballadors del primer torn, que han de cercar altres alternatives a fi d’arribar a l’hora; el problema s’agreuja durant el cap de setmana, sobretot diumenge, quan el primer autobús inicia el recorregut des de Rathmines (Dublin 6) a dos quarts d’onze.

Amb tot, aprofitant el període de consulta obert per la National Transport Authority (NTA) amb relació al projecte de remodelació de la xarxa d’autobusos conegut com a Bus Connects, IKEA ha demanat que el 140 comenci a operar abans, arribant a la botiga a les sis del matí, fet que facilitaria les coses als treballadors del primer torn. A més, la francesa Decathlon té previst d’obrir-hi una botiga al costat d’aquí a uns mesos, cosa que justificaria encara més un servei més matiner.

A banda de l’horari, en el seu escrit a l’NTA els suecs han demanat que es desdobli l’única parada que hi ha ara, que serveix tant per als autobusos que acaben el seu recorregut com per als que el comencen, un fet que genera força confusió als usuaris de l’aplicació mòbil de Dublin Bus perquè no se sap si els minuts fan referència al que falta perquè arribi l’autobús, que acaba allà, o al que falta perquè surti.

Una altra demanda inclosa a l’escrit d’IKEA és la d’instal·lar panells informatius amb el temps d’espera a l’entrada i a la sortida de la botiga, a l’estil dels panells que hi ha als aeroports, i així permetre a la clientela de planificar la tornada sense haver d’esperar-se massa temps a la parada que, estant en una zona no gaire urbana, pateix molt sovint els embats del clima irlandès.

A la República, IKEA dóna feina a 700 persones, repartides entre la botiga de Ballymun i el punt de recollida de Carrickmines (Dublin 18). També té una botiga a Belfast i ja fa temps que es parla de l'obertura d'un altre establiment a Cork, tot i que de moment només han estat rumors infundats.

Font: The Irish Times

Torna a dalt