Allau de queixes sobre l’operador privat Go-Ahead

Allau de queixes sobre l’operador privat Go-Ahead Autobusos de Go-Ahead durant la visita papal / Foto: Go-Ahead via Twitter

A principi de setembre la companyia Go-Ahead va fer història quan va trencar el monopoli de Dublin Bus en el sector del transport de passatgers a la ciutat després de guanyar el concurs públic convocat per la National Transport Authority (NTA) que, privatitzant 24 línies d'autobús, el 10% del total, va voler afegir una mica de competència i alhora augmentar el servei, sobretot ara que hi torna a haver una gran demanda gràcies a l'època de bonança per la qual passa Irlanda i més concretament Dublin.

De tota manera, segons la informació vista pel Sunday Times, sembla que no tot han estat flors i violes durant les primeres setmanes d'operacions i al mes d'octubre Go-Ahead va rebre 388 queixes d'usuaris que no estaven gaire contents amb el servei. La majoria de queixes estan relacionades amb retards i autobusos “fantasma”, és a dir, que no apareixen tot i figurar a l'horari oficial.

Fins aquí no hi ha cap canvi respecte a Dublin Bus, que sempre ha patit aquests dos problemes, però s'hi ha d’afegir el desconeixement de la ruta exacta per part d'alguns conductors del nou operador, que fa que de vegades no passin pel lloc correcte i deixen alguns usuaris a l'estacada.  

Amb tot, l'NTA, que s'ha afanyat a assegurar que confia en Go-Ahead, haurà d'analitzar les queixes i demanar explicacions a l'operador britànic perquè, de moment, de les vint-i-quatre línies que se li han adjudicat, només n'opera vuit: la 175, que va ser la primera a fer el debut a principi de setembre, i les que van engegar a l'octubre, la 45A, 59, 63, 74, 111, 184 i 185. La resta haurien d'entrar en servei el desembre i el gener.

Font: The Sunday Times

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

 

Torna a dalt