Som Cork però també Barcelona i uns grans xefs

Som Cork però també Barcelona i uns grans xefs Els tres logotips de la discòrdia

Fa unes setmanes les autoritats i els principals actors econòmics de Cork van presentar amb bombo i platerets una iniciativa que pretén promocionar la ciutat durant els anys vinents i que proclamava orgullosament als quatre vents que “We are Cork”. El cost de la campanya de màrqueting ha estat de gairebé 300.000 euros que, en principi, havien de servir per a fer alguna cosa original que atregui inversions cap a la ciutat.

De tota manera, sembla que alguns aspectes de la campanya no són gaire originals; en aquest sentit, un lector de l'Irish Examiner, diari de referència a Cork, i un regidor municipal del Fianna Fáil han destapat el que podria ser un autèntic plagi pel que fa al logotip, que és molt semblant al del Museu de Cultures del Món de Barcelona i al de l'associació de Grans Xefs Britànics (Great Bristish Chefs).

Els tres logotips dibuixen una C feta amb ratlles; en el cas dels grans xefs, el nombre de ratlles, o ganivets, és el mateix que a Cork, vint-i-set; per contra, al del museu barceloní n'hi ha trenta-una. El que sí que canvia és el color: vermell per a Cork, que és el color de la ciutat, multicolor per al museu català i negre per als xefs del Regne Unit.

Preguntat sobre la similitud dels logotips, l'ajuntament ha explicat que el de “We are Cork” va ser dissenyat per Collaborate, una agència de Belfast; després, uns advocats especialitzats en propietat intel·lectual van fer la recerca pertinent als registres de marques d'Irlanda i de la Unió Europea i finalment, quan va comprovar-se que no tot era correcte, el logotip va ser acceptat per l'Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea.

Font: Irish Examiner

Torna a dalt