El Govern inverteix 53 milions d’euros en vies verdes

Després de l'èxit d'algunes vies verdes inaugurades durant els darrers anys, com la Great Western Way (Comtat de Mayo), l'Old Rail Trail de Moate (Comtat de Westmeath) o la Waterford Greenway, el govern ha decidit de destinar una partida de 53 milions d'euros per al període 2019-2021 a fi d'ampliar la xarxa d'aquest tipus de rutes que, en la majoria dels casos, aprofiten el traçat d'antigues línies de ferrocarril ara en desús.
Shane Ross, ministre de Transport, va aprofitar la presentació de l'Ireland's Hidden Heartlands, la nova marca turística de les Midlands (les terres centrals de l'illa), per a explicar que un dels objectius de la inversió és de crear com a mínim una via verda que vagi de costa a costa, essent un enllaç entre Dublin i Galway la seva opció preferida.
Els projectes que es duran a terme en els anys vinents seran a gran escala i no haurien de tenir un recorregut inferior als 20 km, tot i que es considera que la distància idònia hauria de ser d'uns 40 km. A les vies verdes s'hi construiran equipaments que facilitin les coses als usuaris, que podran ser ciclistes o caminants; en aquest sentit, s'ha previst de construir zones de descans, lavabos, aparcament per a bicicletes i punts de reparació.
Per a ser considerada a l'hora de rebre una partida pressupostària, la via verda ha de complir amb diversos requisits, sobretot en termes de paisatge, d'activitats complementàries i de seguretat. De tota manera, en alguns casos no tot anirà sobre rodes perquè s'hauria de comprar terrenys a algunes explotacions ramaderes i entre les organitzacions del ram ja hi ha qui ha mostrat el seu malestar per les molèsties que això podria causar.
Font: The Journal.ie