Presentat el nou carnet d’identitat, vàlid per a la UE

Charlie Flanagan, ministre d'Afers Estrangers, va presentar ahir el nou carnet d'identitat que serà vàlid per a viatjar a tots els països de la Unió Europea i de l'Àrea Econòmica Europea, és a dir, Islàndia, Noruega i Liechtenstein. Suïssa ha signat l'acord però no l'ha ratificat, per la qual cosa, de moment s'hi haurà d’anar amb el passaport.
El nou carnet d'identitat, que estarà disponible a partir del juliol, és idèntic al ja existent en d'altres països europeus i d'Amèrica del Nord i a banda de ser un substitut del passaport, també servirà com a prova d'edat o per a identificar-se en situacions com entrar a una discoteca o comprar begudes alcohòliques.
Tot aquell que tingui un passaport irlandès podrà sol·licitar un carnet d'identitat, que tindrà un cost de 35 euros i una validesa màxima de cinc anys. La sol·licitud només es podrà fer online i fins i tot s'ha creat una aplicació per a mòbil on es pot incloure la fotografia feta a l'estil “selfie”.
Font: Irish Times
URL curta: ves.cat/ma54