Etiquetes alertant de tots els perills de l'alcohol
Diageo, el grup empresarial que produeix la Guinness, ha esdevingut la primera gran multinacional del sector de les begudes alcohòliques que posa etiquetes als seus productes per tal d'informar de tots els “perills”, com el nombre de calories, grams d'alcohol pur, que no s'ha de conduir sota els seus efectes i que no és recomanable per a dones embarassades; tot d'una manera molt clara que, en principi, haurien d'entendre tots els consumidors.
La implementació de la mesura es farà esglaonadament i ahir va tenir lloc la presentació amb una de les marques més conegudes i populars de la casa a Irlanda, la cervesa Smithwicks (pronunciat Smithicks, sense la w). Diageo té previst de completar l'operació a tot el seu ventall de productes a principi de l'any vinent. Segons Oliver Loomes, director de la companyia, l'etiqueta permetrà als consumidors de saber què hi ha al seu got i d'aquesta manera podran prendre decisions d'una manera informada.
Per la seva banda, Andrew Doyle, ministre d'Agricultura, Aliments i Afers Marins, ha mostrat la seva satisfacció per la mesura, destacant també el fet que la primera marca a fer-ho sigui Smithwicks, una cervesa d'origen irlandès.
També Alcohol Action Ireland, una entitat que treballa per a conscienciar la població sobre els riscos i efectes de l'alcohol, ha aplaudit la iniciativa, que és un canvi radical en la manera com es promociona la venda de begudes alcohòliques, que fins ara ha amagat els seus efectes més negatius darrera un ambient festiu i de felicitat.
Font: Irish Examiner
URL curta: bit.ly/299RnOp