Un estudi revela una generació del menjar ràpid

Un estudi revela una generació del menjar ràpid Una hamburguesa McMór / Foto: Liffey

Segons diversos estudis de l'OCDE, Irlanda té tots els números per a esdevenir un dels països amb més obesos d'Europa d'aquí a uns anys i el resultat d'una enquesta duta a terme per la cadena de supermercats SuperValu així ho confirma, amb l'agreujant que el fet d'anar a un establiment de menjar ràpid ha esdevingut molt habitual, gairebé una cultura alimentària, entre els més joves.

En aquest sentit, un 71% dels adults més joves de 34 anys afirma satisfer les seves necessitats alimentàries passant comanda, presencialment, per telèfon o internet, a un take-away com a mínim una vegada a la setmana, amb un 50% consumint el menjar al mateix establiment. Per contra, un 42% adults majors de 42 anys consumeix aquest tipus de menjar una vegada a la setmana i només un 20% va a un local a consumir-lo.

La diferència d'hàbits segons l'edat s'explica per la manca d'habilitat dels més joves a la cuina, probablement pels canvis culturals i de mode de vida, molt més fora de casa i sense gaire temps disponible. Les dades revelen que només un 40% dels menors de 34 anys són capaços de cuinar, percentatge que s'enfila fins al 60% entre els majors de 45 anys.

Font: Irish Independent

URL curta: bit.ly/1pbSjqU

Torna a dalt