La Guinness i el Zoo líders en visitants durant el 2013
Com no podia ser de cap altra manera, puix que la marca és una de les icones d'Irlanda, el museu de la fàbrica on el grup empresarial Diageo produeix la cervesa Guinness continua líder entre totes les atraccions turístiques i l'any 2013 va rebre 1.156.985 visitants. A banda de conèixer la història iniciada l'any 1759 i d'aprendre com es fa la cervesa, un dels atractius que té aquest museu és el Gravity Bar, de forma circular situat a dalt de tot de l'edifici i amb una paret exterior de vidre que permet veure tota la ciutat de Dublin.
De tota manera els seus perseguidors ja són a poca distància: el Zoo de Dublin va sobrepassar per poc el milió de visites i els Cliffs of Moher (Comtat de Clare), el lloc més visitat fora de Dublin, en va rebre 960.134. En quarta i cinquena posició hi ha la National Gallery i els Botanic Gardens amb 660.486 i 545.000 visitants, respectivament. Aquesta darrera xifra és aproximada perquè no hi ha control d'entrada.
La majoria d'atraccions turístiques han augmentat el nombre de visitants, fet que es pot atribuir al Gathering, l'exitosa iniciativa del govern que durant el 2013 ha animat la diàspora a tornar a Irlanda a fi d'ajudar el país a refer-se de la crisi, oimés el sector turístic, deixant-s'hi uns calerons. El gruix dels visitants d'aquesta iniciativa han estat nord-americans però també ha atret molts eurpoeus, sobretot alemanys.
Font: Irish Independent
URL curta: ves.cat/icT8