Els pubs d’Irlanda en el punt de mira dels britànics

Els pubs d’Irlanda en el punt de mira dels britànics El pub Temple Bar al barri homònim, Dublin 2 / Foto: Liffey

Els preus desorbitats dels anys bojos del Celtic Tiger, amb la meitat dels pubs venuts durant el 2007 superant els 6 milions d’euros (per pub), van fer que el desembarcament britànic en aquest sector hagués de posposar-se però, ara, sembla que aprofitant que els preus estan a mínims històrics, el preu mitjà actual és de 800.000 euros per pub, hi ha algun grup de l'altra banda del Mar d'Irlanda que ha decidit de començar a invertir.

La primera cadena britànica en fer el pas ha estat JD Wetherspoon, propietària de més de 800 pubs al Regne Unit i que va abandonar el seu pla d’establir-se a Irlanda fa deu anys però que recentment ha obert dos pubs al sud de Dublin; el pla d'expansió preveu d’obrir-ne trenta més arreu del país en un període d’entre cinc i deu anys. L’empresa calcula que entre el 50% i el 60% de la facturació provindrà del menjar, una assignatura pendent a molts pubs de Dublin on no tenen menú de migdia.

La crisi dels pubs a Irlanda ja fa anys que dura, sobretot a les zones rurals, i és que tot i que els irlandesos són dels que més alcohol beuen entre els països de l’OCDE, amb 11,6 litres d’alcohol pur a l’any, la recessió ha fet que molts hagin canviat el pub per l’off-licence o el supermercat, que actualment comptabilitzen el 60% del volum de negoci.

Font: RTÉ

URL curta: ves.cat/hrPr

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

 

Torna a dalt