L’esport irlandès no podria sobreviure sense l’alcohol

L’esport irlandès no podria sobreviure sense l’alcohol Cartell publicitari relacionant l'alcohol amb l'esport / Foto: Liffey

Durant el debat que va tenir lloc ahir al Comitè Parlamentari Sobre Turisme i Esport va quedar clar que, malgrat els danys que l’alcohol provoca als qui n’abusen, sense el patrocini d’esdeveniments esportius per part d’empreses de begudes alcohòliques molts clubs i competicions es veurien obligats a desaparèixer.

Aquesta dependència econòmica s’ha accentuat durant els anys de crisi en què el govern ha reduït les seves subvencions dels 311 milions d’euros l’any 2008 fins als 54 milions d’enguany i alhora per la reducció d’altres fonts de finançament com quotes de soci, venda d’entrades i patrocinis d’altres sectors.

Així doncs, els representants de les aproximadament 100 entitats esportives aplegades sota l’Irish Sports Council van recomanar encarar el problema de l’alcohol d’una altra manera tenint en compte la importància que per a molts clubs tenen aquests patrocinis.

Per la seva banda, Peter O’Brien, portaveu de la indústria de begudes alcohòliques, va afirmar que la inversió d’entre 30 i 40 milions d’euros anuals en publicitat relacionada amb l'esport no té l’objectiu de fer augmentar el consum sinó que els consumidors triïn entre marques diferents.

Font: Irish Independent

URL curta: ves.cat/fjXE

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt